I have a thing for pink flowers
Såhär första juni passar det väl bra med en bildexplosion av blommor... Speciellt som några irriterande snöflingor visade sitt fula tryne för oss i förmiddags. Dessa är fotade under samma kväll som Påskliljorna, alltså i lördags (den 27:e). Vet inte vad det är för träd/blommor, men då de är rosa kunde jag ju inte motstå frestelsen att gå loss med kameran. Med tanke på min abstinens är det nog inte så konstigt att jag fotade dessa tre träd i typ en halvtimme ;-)
 
Jag tänkte i alla fall inte hålla på med en massa onödigt babbel i detta inlägg, utan det var mer tänkt som en lite "avkopplande" (kom inte på något bättre ord) bildbomb.
Enjoy!
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Så härliga bilder :)

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Annika
2

Så fint, Erica. Det ser ut som det gjorde här i mars/början av april. Ja, jag vet, helt galet vilken skillnad det är på våra orter i världen. Träden är nog ngn prunus, tror jag.
Vad fint det är med bokeh-effekten! Jättevackert helt enkelt!!
Njut av den fina tiden ni har nu med ljus och skir grönska. SNÖ och kyla ska hålla sig BORTA!!!!

Svar: Tack :-D
Ja, visst känns det galet hur olika det är med årstider och när de börjar beroende på var på jorden vi bor... Ni fick vår när vi fortfarande hade högvinter. Och när vi får vår har ni redan sommar. Och ibland brukar jag tänka på t.ex. Australien. Här gör vi oss redo för sommaren, medans de står i början av vinter. Inte snövinter visserligen, men det är ju ändå vinterhalvår hos dem.

Precis, i maj-juni ska snön hålla sig BORTA! Dock har mamma och pappa någon gång pratat om en midsommar (före min tid) då det faktiskt snöade på självaste Midsommarafton... Må det inte hända i år (och helst inte under min livstid).
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Jättefina bilder :D

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Så fina bilder!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar mina bilder :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?