Vinter i Norra Norrland - Sommar på Västkusten
 
Idag har det varit rena Aprilvädret.
Det har haglat, det har snöat, det har varit växlande molnighet, det har varit ner mot nollgradigt och det har varit upp mot 5 grader (i alla fall precis där jag bor, i stan)...
 
Ibland, den här årstiden, brukar jag gå in på SMHI´s sida för att jag är nyfiken på vårkartan som brukar finnas där. Den visar hur långt våren (och andra årstider naturligtvis) har kommit i olika delar av vårt land. Har dock inte varit in där på ett tag, så jag gick dit nu. Tänkte att det i alla fall skulle vara "vårtemperaturer" på alla ställen... att det blåa (vintern) i alla fall skulle försvunnit.
 
Men som ni ser är det fortfarande meteorologisk VINTER på vissa delar av landet!
I norra norrlands inland är det fortfarande, rent tekniskt, VINTER!
Samtidigt är det meteorologisk sommar precis vid västkusten... I alla fall igår.
Ganska lustigt ändå vilket avlångt land vi lever i. Vilka skillnader det är mellan platser, och ändå är det ett och samma land. Ett, jämförelsevis, litet land dessutom.
 
Nåja, det är meteorologisk vår i alla fall där jag bor. Det är ju alltid skönt i alla fall :-)
Även om det är en strimma vinter (blått fält) farligt nära oss...
Ändå känner jag mig oförklarligt icke-stressad över detta. Visst; det kan kännas jobbigt att vi aldrig verkar få riktig vår (med grönska och värme) och jag brukar vara betydligt mer stressad över det. Men av någon anledning inte i år. Mitt undermedvetna vet att vi får sommar till slut (om det inte blir en upprepning av sommaren 2012), så jag stressar inte upp mig som jag brukar.
Kanske det också beror på mitt jobb... Jag har känt mig allmänt mer tillfreds med allting sedan jag började inom det jag gör nu :-)
 
Ha det fint! Hoppas att i alla fall NI har vackert vårväder just nu :-D
Vi höres!
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?