Frozen
Observera att dessa bilder är fotade i torsdags. Under gårdagen, alltså fredag, snöade det precis hela dagen och kvällen (and yes, it is still snowing). Så i skrivande stund är det fullskalig vinter utanför mitt fönster här i Piteå.
Blä! Ingen som vill byta med mig??
 
Okej, visst kan det vara rätt vackert med snö, men...
1 - Om det kunde stanna såhär. Att det inte kom mera snö förutom det som fallit senaste dygnet.
2 - Om vintern kunde vara liiite kortare...
Tror det jag känner är mest deprimerande är att det här bara är början av 6 MÅNADER med snö och kyla!
Mörkret viker ju trots allt undan lite tidigare; redan i februari börjar dagarna vara relativt långa. I alla fall längre än under december-januari, då det bara är ljust ungefär 4 timmar per dygn.
Men snön; ja, den ligger ju trots allt kvar tills i början av maj :-(
 
Men, men... det är som det är. Årstiderna/vädret kan en inte göra något åt. Det är bara att acceptera och göra det bästa av situationen. Och vara tacksam över att jag i alla fall inte bor i, typ, Kiruna... Där har de ju redan haft vinter i... vad... 1 månad redan...
 
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?