Så gör du världens godaste pepparsås!
 
Förra veckan (tror jag det var) gjorde jag världens godaste pepparsås, vilken också smakar så mycket barndom då vi brukade äta den hos mormor och morfar.
Den ska dock koka i tre timmar, så det är inget en svänger ihop i all hast.
Det är så otroligt gott, och allra bäst (tycker jag) är när den äts som på min bild här i inlägget; på franskbröd toppad med riven ost (eller vanliga ostskivor).
 
 
VÄRLDENS GODASTE PEPPARSÅS!
 
500 gr köttfärs
500 gr rödlök
250 gr smör
2 msk BAKO kryddblandning (Rekommenderat: Ta ca. 2-3 TSK. Mer än så blir VÄLDIGT starkt).
1 tsk salt
3-4 tomater
 
Hacka löken fint och torrbryn den på svag värme, tills den blir gulbrun.
Smält smöret. MEN jag smälte smöret först och lät löken bryna i det, och det gick bara fint.
Tillsätt BAKO-blandningen och salt.
Lägg i köttfärsen.
Finskär tomaterna och tillsätt dessa.
Låt alltsammans puttra i 2-3 timmar. Gärna närmare 3.
Späd med vatten om det behövs.
 
 
I receptet står det "Serveras med t.ex. ris, spagetti eller vitt bröd".
Jag har visserligen aldrig smakat pepparsåsen med varken ris eller spagetti, men jag rekommenderar verkligen att äta den på vitt bröd med ost på, vilket bilden ovan visar som sagt :-)
Era fantastiska kommentarer!
1

Åh, så gott det ser ut och låter! Detta måste jag testa. :-D

Svar: Tack :-D Ja, jag kan lova att det är otroligt gott! Kryddan (Bakoblandningen) är tyvärr ganska dyr, men det är det lätt värt! :-D
Hoppas du haft en trevlig helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?