Det blir aldrig som man tänkt sig
Jag älskar inredning.
Jag drömmer om att inreda ett helt hem helt och hållet från grunden, på exakt det sätt jag ser framför mig i mina drömmar.
Jag har bara ett problem...
...jag blir aldrig nöjd!
Självklart ska en inte jämföra sig med andra, men inspiration får en ju ta. Pinterest och sådana sidor är ju perfekta för den typen av inspiration (och för typ all annan inspiration också), och det finns sååå mycket snyggt där.
Det är så sjukt hur snyggt andra människor får till det när det kommer till inredning! Speciellt när det är enkelt och ljust men ändå ombonat och det det "lilla extra".
MEN när jag försöker hämta inspiration och lägga till min egen touch på det hela till mitt hem, så känns allt bara... fel.
Försöker jag fixa till något stilleben känns det mest bara som random saker som är ditställt lite hafsigt.
Jag fattar inte hur alla får till sina inredningar!
Detta gäller inte bara för enklare inredning som jag gillar bäst, utan jag tycker detta gäller alla typer av inredning. Jag kan hitta bilder från hem där inredningsstilen är så långt ifrån min drömstil som det går, men det är så snyggt inrett att jag älskar det ändå. Förstår inte hur folk gör!
 
Finns det någon mer som känner på samma sätt?
Eller har du fått till din inredning precis som du vill ha/sett den framför dig?
Era fantastiska kommentarer!
Therese
1

Jag tycker att det är jättesvårt. Känner igen det där med prydnadssaker/ljus/annat, det känns som att vad jag än ställer fram så ”hör det inte dit”, och allt bara ser stökigt ut.

Svar: Ja, precis. Allting känns alltid så malplacerat, även om det är saker som känns som om de skulle passa ihop. Om jag skulle göra ett stilleben som t.ex. det på bilden på mittenraden till vänster (med stegen och tidningarna) så skulle det bara se ut som om jag glömt saker på golvet... Lite störande, eftersom jag älskar den här typen av bilder ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ullis
2

Hej! JA, känner verkligen igen mig i det. :D

Svar: Ja, visst är det störande! Känns lite som hur en än gör, så ser det mest stökigt ut. Även om det är endast 1 eller 2 saker som placerats ut. Konstigt.
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?