Let´s try this again!
 
Kommer ni ihåg förra sommaren?
Sämre sommar har vi sällan skådat! Usch!
Eller om vi ens kan kalla det "sommar"?
Därför sätter jag mitt hopp till sommaren 2018.
Än så länge har årets ljusa tid varit hästlängder bättre än förra året, då det snöade ända in i mitten av Maj.
I mitt Facebookflöde (över "mina minnen") kom det idag upp att det var snöstorm idag för ett år sedan...
Och IDAG, den 11:e maj 2018, är det så underbart det bara kan bli. Solen skiner, himlen är blå och det är rena sommartemperaturerna ute. 17-19 grader.
 
Därför tänkte jag ta tillfället i akt; jag chansar och skriver ihop en ny Sommar Bucket list.
Okej, rätt många punkter kommer att vara likadana som förra året. Men det är bara för att sommaren var så dålig att jag verkligen inte kunde genomföra dem, trots att jag faktiskt var ledig.
 
So; here we go again...
 
 
Saker jag vill göra under sommaren 2018!
 
Öppen ruta  Åka till Gläntan (populär badstrand här i Piteå) minst två gånger.
Öppen ruta  Damma av kameran och fota så pass mycket att jag alltid har nytt material att visa på bloggen.
Öppen ruta  Fylla 34 år ;-P
Öppen ruta  Åka ut på picknick.
Öppen ruta  Stanna ute en hel dag, från tidig morgon till sen kväll.
Öppen ruta  Grilla minst en gång.
Öppen ruta  Äta Surströmming minst två gånger.
Öppen ruta  Gå på Öjeby kyrkmarknad.
Öppen ruta  Fota i dagsljus mitt i natten.
Öppen ruta  Ta minst en ny favoritbild.
Öppen ruta  Ta minst en "trolsk"/drömmande bild.
Öppen ruta  Ta en fotopromenad som är så lång att jag fyller båda mina minneskort (16GB + 8GB).
Öppen ruta  Gå på loppis i Badhusparken minst en lördag.
Öppen ruta  Färdigställa mitt bokmanus.
Öppen ruta  Minst en spelkväll (sällskapsspel) i stugan!
Öppen ruta  Gå på NOLIA.
Öppen ruta  Fika på stan.
Öppen ruta  Ta en bild som får minst 50 likes på Instagram.
Öppen ruta  Äta mjukglass
Öppen ruta  Fota under gyllene timmen!
 
 
Det kan hända att denna lista kompletteras om jag kommer på någon punkt jag "bara måste" ha med, men det här är vad jag kommer på just nu. 
Har du någon Bucket list för den här sommaren?
Hade du någon förra sommaren?
I så fall; hur gick det för dig?
Har du något som du "bara måste" göra när det är sommar?
Era fantastiska kommentarer!
1

Vad mysigt det lät med marknad!

Svar: Ja, visst är det mysigt med marknader :-) Och kyrkmarknaden här ligger verkligen så mysigt till också :-)
Ha en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?