Stickat för små människor
 
Jag har alltid tyckt om att skapa saker, att vara kreativ.
Det mesta jag gjort är att rita, skriva och fotografera. DET är mina allra största intressen. Det är också sådant jag inte blir rastlös av, utan kan ägna mig åt i timmar.
Men det finns ytterligare en sak jag ägnade mig lite grann åt tidigare, och det är stickning.
Under min uppväxt har jag haft perioder lite då och då när jag stickat lite olika saker. Okej, bebiskläder.
Inte för att jag någonsin varit gravid eller så, utan för att det finns inte en chans att jag skulle idas sticka vuxenkläder... ;-)
 
Tänkte i alla fall att jag skulle lägga upp bilder här på de saker jag stickat under åren.
 
 
Denna tröja var det allra första jag stickade. Tror det var i mellanstadiet någon gång, så jag kan ha varit en 10-11 år.
 
Den här dressen var det allra första mönsterstickade jag gjorde. Alltså inte bara rätstickning, utan slätstickning i kombination med mönstret på tröjan.
Detta var någon gång under högstadiet.
 
När jag gick på gymnasiet stickade jag den här rosa skapelsen. Hade sett den i en av mammas stickböcker, och hade alltid tyckt den var så söt med de små blommorna på bröstet.
Har det för att det egentligen ska vara blommor på armarna också, men jag skippade det.
Blommorna är för övrigt inte stickade, utan sytt på i efterhand.
 
Den här ljuvligt röda (ja, det är min favoritfärg) stickade jag så sent som för några år sedan.
I hur många år som helst har jag sneglat på detta mönster i en av mammas böcker, men inte vågat ge mig i kast med mönstret. För det ÄR avancerat. Det gäller att, så att säga, hålla tungan rätt i mun när du stickar det ;-)
Just den här har lite småfel vid vissa ställen, men vem vet... Jag kanske ger mig på den igen en vacker dag ;-)
Mamma har självklart stickat sådana här tidigare, men hon kan för övrigt sticka ALLT!
 
 
Jag hade gärna önskat att mina egna barn kunnat ha dessa kläder, i alla fall den vita dressen och den rosa overallen.
Men även nu när jag vet att jag med största sannolikhet inte kommer få några barn, kan jag ändå inte förmå mig att skicka iväg kläderna.
Jag förvarar dem här hemma för att liksom påminna mig om att jag faktiskt då och då haft tålamod att sticka kläder :-)
Era fantastiska kommentarer!
1

Men så fina!! Vad duktig du är! Önskar att jag haft tålamod för sånt men nä.. Tyvärr. :P

Svar: Tack för din kommentar! Vad roligt att du gillar kläderna :-D
Mitt tålamod med denna typ av skapande är oftast inte heller så långt. Blir lätt rastlös, därför blir det mest bara i perioder som jag klarar av att sticka. I skrivande stund är det flera år sedan. Tror faktiskt att den röda tröjan var det sista jag stickade, och det var 2012 ;-)

Hoppas du haft en fin start på veckan!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?