Editing is fun again! ♥
 
Under en lång tid har jag hatat att redigera bilder.
Jag har fortfarande älskat att fota, men känt en typ av hatkärlek till dagar då jag tagit tresiffrigt antal bilder. Anledningen till detta är att jag fått lite smått panik när jag tänkt på att sitta och redigera allihop (fotar ju i RAW, vilket betyder att bilderna måste gå igenom Photoshop för att kunna användas).
Orsaken till redigeringshatet är att det tagit så onödigt lång tid med varje bild, samt att jag inte kunnat göra något annat under tiden (typ ha en video eller musik på i bakgrunden).
Det höll ärligt talat på att totalt förstöra mitt intresse för fotografering, då det till slut blev så att jag drog mig för att gå/åka ut på längre fotorundor.
Allt detta på grund av att jag hela tiden haft så lite Ram-minne i datorn.
 
Men NU! Nu när jag äntligen sitter här med mera minne plus en senare version av Photoshop så känner jag hur både fotolusten och framförallt redigeringslusten kommer tillbaka.
Jag kan äntligen köra flera program samtidigt, och det tar inte flera minuter att bara öppna en bild i PS. Det är också så att i och med den nyare versionen (Photoshop CC) så finns det så mycket mer funktioner än jag haft tidigare. Det är så otroligt mycket enklare att få bilderna precis som jag vill ha dem!
 
Editing is finally fun again!! ♥
 
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?