Blommande Äppelträd
Tänkte att jag skulle försöka hinna med ett inlägg före det är dags att åka till jobbet, för en gångs skull. Annars brukar jag tänka på det (och till och med planera för det), men då jag tyvärr är lite "tidsoptimist" så brukar jag aldrig hinna. Det är skönare att sova ett par extra minuter, eller hur ;-)
Jag fattar dock inte hur en kan vara så extremt mycket tröttare på vardagsmornar.
Den här helgen som gick vaknade jag vid 4-6-tiden båda dagarna och var så pass pigg att jag inte kunde somna om. Men så FORT vi når måndag så hade jag stora problem med att kravla mig ut från under täcket...
 
I alla fall; detta var tänkt att bli andra delen (av två) från min fotopromenad jag gjorde i torsdags.
Förutom trädet med små rosa blommor så hittade jag också detta Äppel(?)träd.
 
Enjoy!
 
 
Och så några "övriga" bilder. Sådana jag fotade i slutet, på väg ut från parken...
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Erica, vilka otroligt vackra bilder du visar! Fantastiska och UNDERBART ljus!!!
Sista bilden, är det mygg du fångat i flykten?? GUD så ballt fotat. GILLAR!!!
Bilderna av maskrosorna är trolska. OCH jag fullkomligt älskar bilden du tagit av förgätmigej. Visst är det äppelträd du hittat.
Underbara bilder. Totalt ljuvliga. Du ser, i april hade jag allt mitt, nu har du DITT!!!
Kramar från mig

Svar: Åh! TACK! Vad glad jag blir av din fina kommentar! :-D
Ja, nationaldagen i år var verkligen som GJORD för oss fotonördar! Så länge en inte fotade i direkt solljus, utan höll sig i skuggan av träden. DÄR var det fantastiskt ljus!!

Jag vet helt ärligt inte riktigt vad det är för insekter på sista bilden. Det var en hel svärm av någon typ av mygg-koggamoj-liknande hybrid. För stora för att vara mygg, och för små för att vara koggamoj. Så jag riktade kameran uppåt när jag insåg att de rörde sig så pass sakta att jag nog faktiskt skulle kunna fånga dem på en stillbild.

Jepp, jag tror det är Äppelträd. Och de blommade verkligen praktfullt!! Det fick mig verkligen att tänka på våren hos dig. Om jag tycker bara dessa få träd här är praktfulla, huuur känns det då inte att promenera runt i den värld du visar upp på din blogg i april... :-D MAGNIFIKT!

Jajamensan! NU är det verkligen den där ljuvliga tiden hos oss. Det kommer sist, men när det väl kommer... WOW!

Och NU blommar även Syrenerna. Hittade en sådan buske igår kväll, men hade varit på restaurang med jobbet så hade inte Canon med mig. Men IDAG efter jobbet blir det att springa ut med käraste Kapen Canon och gå loss på de där lila skönheterna! :-D


Hoppas du får en fin fredag och en riktig toppenhelg! Kramar!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?