Lite Astrid Lindgren-känsla
-----// Skrivet igår kväll \\-----
Alltså; jag blir så less! Blogg.se har fortfarande problem med att mobilversionen av bloggdesignen visas då och då på bloggarna.
Undrar egentligen hur många kommentarer jag eventuellt missat bara för att designen blivit knas när jag inte hunnit märka det, eller inte haft möjlighet att fixa det.
Åh, vad jag hoppas det inte dröjer länge innan det är löst! Men tyvärr verkar det ju dröja...
-----// Slut på klagosången \\-----
 
 
Planen idag var att, precis som de senaste dagarna, publicera en lättsam bildkavalkad.
När jag fotade alla bilderna i fredags gick jag genom Norrmalm-området, och kunde inte låta bli att knäppa några bilder.
Norrmalm är den "stadsdel" som ligger i utkanten av Piteå centrum, och det är en gammal stadsdel vilket märks på husen. Samt känslan en får av att gå igenom där.
Tycker alltid en får lite "Astrid Lindsgren-känsla...
Speciellt tvärgatorna tycker jag känns som rena småstadsidyllen från förr (om en tänker bort bilarna samt TV-antenn och lite sådana saker).
Hade nästan varit lite "pricken över i" om de vägarna, istället för asfalt, varit den här typen av grusväg som mer ser ut som kompakt jordväg. Typ som förr.
 
Syrener här också.
 
Sa någon "idyll"? ♥
 
Jodå... så att... ♥
 
Och så slänger vi väl in ett idylliskt vitt staket mitt i allt, som grädde på moset... ♥
 
 
 
Vad tycker ni om Piteås lilla oasidyll Norrmalm, mitt i centrum?
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?