Throwback Tuesday – 20 grader i oktober
Alla bilder i detta inlägg är fotade i oktober 2018!
 
 
För några dagar sedan satt jag och gick igenom mitt bloggarkiv lite sådär halvslött. Största anledningen var tanken på att det kanske kunde ge mig inspiration till nya inlägg.
Hittade i alla fall ett långt bildinlägg publicerat för exakt ett år sedan. Den 15 oktober 2018.
Och TÄNK vilken SKILLNAD det faktiskt kan vara på hösten från ett år till ett annat...
 
 
För exakt ett år sedan – oktober 2018 – hade vi sannerligen fantastiskt väder.
Hade egentligen glömt bort detta, men när jag såg det i mitt arkiv kom minnena tillbaka. En dag hade vi till och med en temperatur på 20 GRADER varmt! TJUGO GRADER! I oktober.
Kommer ihåg att jag sprang runt utomhus och fotade som om det varit sommar. Inga vantar. Ingen mössa. Ingen jacka. Bara jag och min Canon.
Men i år är detta minne just det...ett minne.
 
 
Den här hösten har inte bjudit på några sommaråterfall. Visst har det varit en del soliga dagar; det kan jag inte klaga på. Men det har INTE varit varmt! Strax över nollan bara, med minusgrader på nätterna.
Morgonfrosten gav sig till känna för några veckor sedan, och just nu håller den naturen i ett fast grepp längre och längre på förmiddagarna.
Till exempel idag... När jag åkte till jobbet på morgonen var det alldeles vitt på marken (och på min bil, störande nog!) och inte ens vid lunchtid hade frosten tinat bort.
 
Funderar faktiskt nästan (men bara NÄSTAN) på att ställa väckaren tidigt på lördag och, om det är soligt, bege mig ut för att fota lite i just frosten.
Men vi får se, eftersom snooza oftast känns mer lockande än att kliva upp i ottan när det är helg och därmed sovmorgon.
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Galet fina bilder! Älskar alla färger ute som kommer fram på hösten! :)

Svar: Tack för bildberöm! Vad kul att du gillar mina bilder :-D
Ja, eller hur. Hösten är verkligen vacker med alla sina sprakande färger :-D

Ha en fin kväll!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Eva i Dalarna
2

Men vilka bilder! Sååååå underbara! Du måste ge ut en bok Erica!

Svar: TACK! Vilket fint beröm om mina bilder :-D
En bok? Med bara bilder? Ja, det är ju en tanke :-) Har dock haft författardrömmar sedan jag, bokstavligt, lärde mig skriva. Men då ska det vara en "vanlig" skönlitterär bok. Men prova på att ge ut en bildkalender kanske... :-)


Tack för din fina kommentar! Kram!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Vilka fantastiska bilder! :D

Svar: Tack! Vad kul att du gillar bilderna :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

SÅ vackra bilder. Magiskt fina. Älskar den med cykeln och lyktstolpen och alla löv!
UNDERBAR.
Alla är fina och alla andas HÖST i kvadrat. VACKRA!
Erica, har du ngn ngn gjort en fotobok? Alltså en sådan bok du gör för dig själv. De blir fantastiska när de är klara.
Om inte, då gör en, eller flera!
Kram från mig

Svar: TACK! Vad kul att du gillar dem :-D Tack för dina fina ord :-D
Ja, jag har gjort en fotobok av egna bilder, men bara en gång. Det var efter Belgienresan i slutet på 2011. Då gjorde jag en bok med bilderna därifrån. Gav dock bort dem i julklapp till några personer, så jag har inte kvar någon själv. Och just ja! Jag gjorde en till Elias med bilderna jag fotade på hans dop. Det var hösten 2014 (eventuellt våren 2015).
Annars har jag inte gjort någon fotobok, men har tänkt på det ungefär två miljoner gånger ;-) Håller med om att det är ett fantastiskt sätt att använda sina bilder på!


Kramar!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?