Here we go again
 
Börjar ni vara less på snöbilder?
Inte? Bra, för här kommer en ny lavin med vinterbilder.
Det gäller ju att passa på när det ser ut såhär ute, eller hur :-) Vem vet hur länge det varar...
Ärligt så känner jag mig faktiskt nästan stolt över att jag faktiskt kommit mig iväg två gånger hittills i veckan (och då är det bara onsdag).
Eftersom jag jobbar så blir det visserligen att jobba mot klockan och ljuset; men det positiva är ju att det kan bli sååå vackra bilder att fota i gyllene timmen!
 
Den här gången åkte jag i alla fall åt ett annat håll än i måndags.
Dagens fotofärd blev Hemlunda–Bersika (Bergsviken).
Eftersom också detta blir en massiv fotolavin så tycker jag vi håller texten lite till ett minimum och fokuserar på hur otroligt vackert det är i Piteå med omnejd just nu...
 
Att köra bil (och gå) i dessa omgivningar är som att befinna sig i ett magiskt sagolandskap. Typ Narnia.
 
Någon som sprungit ifrån sin ena vante ;-)
 
Är det någon som känner igen den här platsen...?
 
Det är precis samma ställe där denna bild är fotad. Minns ni den?
 
Skoterspår överallt. Gör ju inte den där skoterlängtan mindre direkt...
 
Bullerviken.
 
När jag kom till Hemlunda var gyllene timmen så gott som slut, men mot horisonten fanns det fortfarande kvar en del härligt ljus. Hade så mycket önskat att jag kunnat gå närmare stranden, men tyvärr gick det inte. Sjönk ner för mycket i snön och jag hade fel skor för det ändamålet. Så jag fick nöja mig med att fota lite på avstånd istället.
 
 
 
Hoppas Din onsdag varit lika bra som min!
På återseende och vi hörs!
Era fantastiska kommentarer!
1

OMG! ORKAR INTE!! KAA-BOOM!! Perfektion!
Alltså, dina bilder. Vilka sagor de ÄR. Jag vill bara hoppa in i dem, och vara DÄR. Det är den perfekta vintern. Som julkort allihopa.
Walking in a winter wonderland. PÅ riktigt. Ljuset är S Å fint. Jag sitter bara och skakar på huvudet för att jag är så tagen av skönheten.
Jag vill gå där, fota där, vara i vintern!!

Jag såg på FB idag att du ställer upp i lokaltidningens fototävling. Alltså MÅ du VINNA den. Jag likade alla dina bidrag. Och de var också de finaste av allas.
Grymt!!

Fasiken vad tråkigt om ni ska få mildväder. USCH! Slask och blask gör verkligen ingen glad.
Må du få behålla denna fina vinter.
Hos mig är det bara regn och skit. Men jag får glädja mig åt dina finfina foton!!

Kramar från mig!

Svar: Åh! Miljoner TACK för dina otroligt fina ord! Jag blev så glad att läsa dem! :-D Vad roligt det känns att mina bilder kan väcka den typen av reaktioner! DET om något ger sannerligen motivation att fortsätta fota :-D

Ja, jag önskar verkligen att du kunnat vara med på mina fotorundor den här veckan! Dessa fyra dagar har verkligen varit helt perfekta vädermässigt! Du hade älskat att vara här just nu!

Jepp, såg det inlägget som PT lagt ut på Facebook, och tänkte att "Ja, jag kan ju prova i alla fall". Tyvärr vann jag inte den här gången, men känner mig inte modfälld för det. De bilder som valdes ut var verkligen sinnesjukt FINA! Mina bilder var bra, men de kan inte mäta sig med några av de som vann :-)

Ja, tyvärr ser det fortfarande ut att bli både plusgrader (1-2 grader) och regn från och med söndag eftermiddag... :-(
Usch och fy! Nu när det blivit vinter på riktigt, och det är tre månader kvar av årstiden, så kan väl ändå den här snön få stanna. I alla fall i mer än en vecka...

Hoppas du har en fin torsdag! Kramar!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Anonym
2

Erica, kan man se den vinnande bilden nånstans? Kan kolla FB och se om de har lagt upp den förstås. Nästa gång vinner DU.
Jag har svårt att tro att vinnande bild var finare än din. MEN jag ska kolla ;-)

Kram
Annika

Anonym
3

Jag igen, hehe. HITTADE det vinnande på FB, och såg de andra. MEN dina var LIKA fina o finare. Det vinnande är väldigt vackert, och den med hunden är kul.
Men du skulle ha varit där också. NÄSTA gång. DÅÅÅ! BOOM!

Annika

Svar: Haha, skulle precis svara på förra kommentaren när den här dök upp :-D Ja, tävlingen var för att vinnarbilden skulle bli deras omslagsbild. Jag förstår absolut att det var otroligt svårt att välja; fanns många fina med och tävlade :-) Var förmodligen därför som de valde flera och gjorde det till ett bildspel. Värdiga vinnare allihopa!
Jepp, får försöka fler gånger då det dyker upp fototävlingar :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?