Minnena knackar på...
 
Gårdagens fotorunda avslutades ju på Hemlunda, och då tänkte jag att jag väcka lite nostalgiska känslor och minnen... så det sista stället jag stannade till på var Pottan (o:et uttalas som o). Eller ja; Hemlunda camping om vi ska vara noga, men det är lite som med Gläntan. Vi kan säga "Hemlunda camping" och "Sandängesstrandens naturreservat", men säger vi Pottan och Gläntan så vet alla Pitebor vad som menas ;-)
 
På denna camping firade jag alltså alla mina midsomrar upp till jag var ungefär i mellanstadieåldern, och det känns så konstigt att komma hit såhär i vuxen ålder.
Såklart visste jag även som barn att det var en liten camping, men den känns verkligen så extremt mycket mindre nu. Den är såklart lika stor som den var då; det är bara detta med barnperspektiv vs. vuxenperspektiv...
Men däremot verkar den lilla kiosken som fanns på den tiden vara borta. Kiosken som sålde glass och lite godis, men även där man betalade campingavgiften. Den låg ungefär i mitten på bilden; där det ligger en rishög.
Verkar som att de byggt en ny kiosk och flyttat den längre bort, närmare badstranden.
Är det ett barndomsminne jag minns med värme, så är det den idylliska tiden på denna camping.
 
I den här backen brukade vi åka pulka, stjärtlapp, tefat och madrass på vintrarna.
 
Även Pottan verkar vara ett populärt skoterställe på vintrarna... med tanke på alla skoterspår :-)
Era fantastiska kommentarer!
1

Det låter som ett himla fint ställe att fira midsommar på, men även vackert vintertid :)

Svar: Ja, det är verkligen en jättemysig liten camping! Älskade att fira midsommar där. Och visst är det vackert även på vintern; i alla fall när det är den här typen av vinter :-)
Ha en fin dag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Mycket vackert vintertid också. Förstår att du har fina minnen därifrån. OCH visst är det lustigt hur annorlunda man ser på ett ställe i vuxen ålder.
Ljuset är så vackert på bilderna att jag blir lyrisk.
Kram!!

Svar: Ja, visst är det vackert även på vintern. Och gott om backar om man vill åka pulka. Ett perfekt utflyktsmål för barnfamiljer under vinterhelger och typ sportlovet :-) Jajamen; har verkligen härliga barndomsminnen från detta ställe. Älskade att fira midsommar där. Och vårt gäng tog upp typ halva campingen... ;-P Det var vi som campade tillsammans med ett gäng andra familjer, och alla hade husvagn. Ofta hade vi ställt vagnarna så att det liksom blev en "innergård", där vi hade en midsommarstång, där vi åt knytis på midsommaraftonen och grillade på midsommardagen, där vi hade olika lekar o.s.v. Sedan åkte vi alltid lövat släpvagn runt Hemlunda också; typ höjdpunkten på midsommar ;-)


Återigen vill jag skicka ungefär en miljon TACK för allt bildberöm! Det värmer så mycket :-D

Ha en mycket fin torsdag! Stora kramar!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?