Sommartid och en liten lista
Nämen hej där! Haft en bra helg hittills?
I mitt liv har helgen varit precis som den alltid är... vila i min ensamhet.
Behöver verkligen helgens två dagar för att koppla av.
 
MEN en sak som ju hände inatt är att vi gick över till sommartid!
Jag vet att det här är ett omtvistat ämne, och att många hatar konceptet med att byta tid. Men ska jag vara helt ärlig har jag faktiskt ingenting emot det. Kanske beror på att jag inte har något minne av något annat eller att jag faktiskt inte påverkas negativt av bytet. Vet inte vilket. Kanske både och. Men jag har inget emot att ställa om klockorna.
Att det nu blir liiite mörkare mornar i typ en vecka är inget som stör mig, när det betyder att det plötsligt är ljust en hel timme längre på eftermiddagarna. Det sistnämnda överväger det förstnämnda, så att säga.
OCH det ÄR ju faktiskt så att sommartiden är på väg att försvinna. Ja, jag tror det är sommartiden som ryker. EU har ju faktiskt tagit beslutet, det är nu bara upp till varje land att besluta om vilken tid man vill ha som standardtid. Och för vår del sköts det beslutet ju upp i och med pandemin och allt vad det innebar.
Jag gissar därmed att sista gången vi i Sverige ställer om klockorna blir till hösten, då vi går över till vintertid igen.
 
 
För att göra det här inlägget lite roligare tänkte jag också att jag kör på ett säkert kort: En liten lista. Hittade den på en annan blogg och tyckte den såg så trevlig ut. En hel del info ändå, men inte läskigt lång.
 
 
  saker som alltid finns i mitt kylskåp
  Norrgott, babyspenat, ägg, ost, rotfrukter
 
  saker jag inte kan vara utan?
  Bilen, datorn, jobbet, kameran (även om den inte används sååå flitigt just nu)
 
  saker jag absolut inte kan äta?
  Nyponsoppa, leverkaka, lakrits
 
  saker som gör mig glad?
  Sovmorgon och gyllene timmen

  sak som jag gör flera gånger i veckan?
  Snoozar...
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?