Jag upptäckte precis en sak som jag bara inte klarar av att låta passera obemärkt här på bloggen.
Jag vet ju att det var någon gång i oktober 2007 som jag tog steget och började blogga på riktigt, men jag visste inte exakt vilket datum det var. Därför gick jag in på min första blogg, och upptäckte att det är IDAG, precis på dagen, som jag startade den bloggen och blev bloggare på riktigt!!
Tänk att jag varit bloggare i hela 9 ÅR! Nästa år blir det tvåsiffrigt...
9 ÅR!
Kan knappt förstå att det gått så lång tid. Kan helt ärligt inte förstå hur det gått så lång tid!
Jag var 23 år... 23 år ung! Shit! Just nu kan jag knappt minnas hur det var att vara så "liten". Jag hade hela 7 år kvar till 30!!
Menar naturligtvis inte att man är liten när man är 23, men ni fattar säkert vad jag menar :-)
 
Tänk vad bloggvärlden ändrats och utvecklats sedan jag började.
Bloggvärlden och bloggklimatet var verkligen helt annorlunda "på den tiden". Tänk att jag faktiskt varit med om alla förändringar i denna värld.
Sett blogg.se-startsidan ändrats/utvecklats ett flertal gånger.
Varit med när översiktssidan helt ändrade utseende.
Varit med om den där massiva flytten, när hela blogg.se bytte "plattform", eller vad det nu hette, och ALLA bloggar skulle flyttas över.
Sett stora bloggtrender komma och gå.
Sett stora bloggdesigntrender komma och gå.
Som när alla skulle ha tre-menyersbloggar (två sidomenyer + content)...
...Som när alla hade väldigt "pyntade" bloggar...
...Som när alla skulle ha skrällande musik på sina bloggar (THANK GOD that´s over!!)...
...Till nu när alla ska ha så enkla designer som möjligt. Helst typ helvitt med bara en bild eller själva bloggrubriken högst upp....
Och så vidare, och så vidare.Sett favoritbloggar lägga ner.
Sett nya favoritbloggar starta upp.
 
Och framförallt...
Sett MIG SJÄLV växa och utvecklas i mitt bloggande.
Från att bara publicera en massa meningslösa inlägg med knappt några bilder, till att bli mer selektiv i vad och hur jag skriver innan jag klickar på Publicera.
 
----------------------
Ett särskilt Tack vill jag rikta till Annika med bloggen Life in the Suburb.
Jag vet att jag skrivit om detta tidigare (i blogglistor bland annat), men det tål att sägas igen...
Utan din blogg är jag inte säker på att jag blivit bloggare själv.
Det var tack vare din blogg som jag kom in i bloggvärlden, och det var tack vare din blogg som jag fick så mycket inspiration att starta en egen.
Och jag blir FORTFARANDE alltid inspirerad att blogga när jag går in just på din blogg.
Jag har under mina bloggår växlat väldigt mycket i listan över mina favoritbloggar, men din har alltid varit på första plats. Under 9 år har det aldrig ändrats.
----------------------
 
9 år. 
 
Så mycket som hinner hända under den tiden.
Och inte bara i internetvärlden, utan även utanför datorn. I verkligheten. Men det lämnar vi just nu (kanske återkommer i något annat inlägg) eftersom det här skulle handla om min bloggtid.
 
För 9 år sedan hade jag inte alla de erfarenheter jag har idag (självklart).
För 9 år sedan var det inte länge sedan jag slutat på universitetet (slutade där 2005).
För 9 år sedan var det inte länge sedan jag flyttat hemifrån (flyttade 2005).
För 9 år sedan HADE JAG ÄNNU INTE UPPTÄCKT FOTOGRAFERINGEN!!!
För 9 år sedan hade jag inte en susning om vad mitt drömyrke var.
För 9 år sedan var jag fortfarande handikappande blyg (kanske därför som bloggandet passade mig så bra).
För 9 år sedan kunde jag inte Photoshop.
För 9 år sedan HADE jag ännu inte Photoshop.
För 9 år sedan "tog jag kort" endast med min då relativt nyinköpta Konica Minolta kompaktkamera.
 
Näst intill ett (1) decennium.
Så mycket som hinner hända.
Med dessa 9 år som bloggare säger jag nu...
 
Mot framtiden och vidare! 
 
 
 
Hejsan alla!
Idag är det tisdagen den 4:e oktober (HUUUR blev det oktober redan??) vilket betyder att det är den så kallade "Kanelbullens dag". Under dagen lär man se just kanelbullar typ överallt; både i sociala medier och i alla affärer.
Själv tänkte jag att den här dagen kunde vara en bra grej att göra en Youtubevideo av; så i söndags spelade jag in och på så sätt förberedde en bakvideo att lägga upp idag.
 
Hoppas ni får er en Kanelbulle idag :-)