Sista april tvåtusentretton
 
Idag är det månadens sista dag. Sista april tvåtusentretton. 30 april 2013.
Måste nästan skriva ner det för att det ska sjunka in ordentligt, då tiden ju går läskigt snabbt!
Förra året på valborgsmässoafton fotade jag årets första vårblommor. I år har det redan skett :-)
 
Idag är det alltså Valborgsmässoafton 2013. Inte för att jag tänker så mycket på det, egentligen. Har inte uppmärksammat/"firat" Valborgs sedan jag var liten, men nog ÄR det härligt med tanken på att vi går in i Maj och att våren i princip är här!
 
När vi var små betydde Valborgsmässoafton premiär för husvagnscamping, att grilla korv, äta godis samt varsin påse med smällare. Självklart inga jättesmällare, utan det var ettöres, treöres och tigerskott eller vad de nu hette.
Jag har aldrig varit vid en sådan stor, allmän majbrasa. Eller, vi var tydligen vid en sådan ETT år när vi var väldigt små. Men annars tillbringade vi alltid den här dagen (och 1:a maj) på ett ställe i en by utanför Piteå tillsammans med vänner.
 
Har ni några speciella traditioner/planer inför Valborgs?
Uppmärksammar ni Valborgs?
Hade ni några speciella traditioner när ni var små? 
Era fantastiska kommentarer!
1

Fina bilder.
Här i USA firas inte Valborg, och det är ingen helg jag saknar heller, kan jag nog påstå.
Då jag var liten brukade vi alltid gå till ngn eld och sen stanna och se fyrverkerierna, Vi brukade äta ngt gott hemma. Det var också en dag då vi tyckte att det var vår, vi bara skulel ha vårjackan på etc.
Ofta frös man, ibland snöade det, men ibland kunde man ha shorts tom.
Ha en fin valborg!!

Svar: Tack :-D
Ja, just valborgs är en dag som jag förmodligen inte heller skulle sakna direkt om jag bodde utomlands. Har som sagt inte "firat" den dagen sedan jag var liten, och jag känner aldrig någon "panik" över att hitta på något valborgsfirande heller.

Midsommar är en annan sådan högtid. Visserligen lite mer "firande" än valborgs, men vi har inte haft något direkt "midsommarfirande" heller sedan vi var små. Mest typ åkt ut till stugan för att grilla.

Men ja, valborgs är trots allt inkörsporten till våren; vilket trots allt gör det till en rätt härlig dag :-D Här har vi aldrig haft sommarvärme den här dagen, men någon gång har vårjackorna ändå fått följa med (vi åkte ju iväg med husvagnen). Annars var det täckjacka och ev. galonisar.

Ha en fin tisdag :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?