Löften om vår
 
Måste bara få visa... idag hittade jag ett par Blåsippor när jag var ute med kameran! De var inte många, men att trots allt hitta en handfull vårblommor gjorde verkligen min dag :-)
Det finns med andra ord hopp om vår även här hos oss i Norrbotten!
Dessutom tycker jag det är väldigt lite snö kvar med tanke på årstiden. Tänk vad lite vår, ljus och blommor kan göra för humöret :-D
Era fantastiska kommentarer!
Jennie
1

Oj! var lyckades du hitta blåsippor? det är ju jätte mkt. snö kvar i Piteå :p

Svar: Jag hittade dem ute vid Furunäset, där nere vid vattnet.
Hade inte en tanke på att hitta sådana, då jag åkte ut för att fota lite andra bilder. Det är ju trots allt lite tidigt ännu. Men så tyckte jag att jag skymtade något lila i ögonvrån, och blev eld och lågor när jag insåg att det var tre små Blåsippor :-D

Däremot kommer jag att åka ut igen i Maj någongång, som förra året. Ungefär den tiden är det som en underbar Blå -och vitsippsskog där ute!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

finfin blogg du har med massor av fina bilder =)

Svar: Tack! Vad roligt att höra :-D Välkommen till min blogg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Underbara bilder!
Här i umeå har jag inte lyckats hitta några såna fina vårtecken, men det ryktas om att några tussilagos har varit synliga!

Svar: Tack! :-D Ja, det är ju egentligen lite tidigt för vårblommor, så jag hade mest tur att jag hittade dessa tappra små :-) Men som tur är så är det ju inte överdrivet länge kvar tills våren kommer. Bara en halv månad kvar till Maj :-)
Åh, Tussilago älskar jag! Hittade ett drömställe här i närheten förra året. Där växte det massor med Tussilago, så jag hoppas att det är så även i år! Får se där mot mitten av maj...
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Åh<3

Svar: Ja, jag jublade i princip när jag hittade dessa små blommor :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?