High Dynamic Range
Era fantastiska kommentarer!
1

ja, det är lite läckert det där. Men ibland kan det blir lite för mkt. Jag har nog inte helt bestämt mig för vad jag egentligen tycker om HDR.
MEN dina bilder är läckra. De blir nästan som målningar.
Gillar förresten alla dina bilder du tagit på sista tiden.
KUL med förra inlägget och självporträttet. BRA bild där!!
Dina färger i bilderna är underbara.
Ha en fin dag!

Svar: Ja, HDR kan bli en riktigt läcker effekt på bilderna :-) Däremot är det tyvärr mest bara vissa saker som passar som just HDR-bilder (enligt mitt tycke). Det är gamla, rostiga saker, gamla byggnader och sådant, eftersom man då får fram färgerna på ett coolt sätt :-)Däremot brukar jag göra väldigt mycket HDR-effekt på just mina bilder. Man kan göra olika "grader" av HDR. Jag använder mig av programmet Photomatix Pro, och man kan göra så det ser ut som en "vanlig" bild också. Bara det att man använder HDR för att få rätt exponering i både skuggor (mörka partier) och högdagrar (ljusa partier). Alltså t.ex. i ett landskap så blir BÅDE himlen och marken rätt exponerad (vilket brukar vara väldigt svårt i vanliga fall, eftersom man exponerar för något av dem, beroende på vad det är man vill visa med bilden).

Roligt att du gillade självporträttet. Känner mig inte så bekväm att stå framför kameran, men tänkte att jag skulle testa min fjärrkontroll till kameran just när jag var på det stället :-)
Ha det fint!
Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?