2008 vs 2012
 
Som jag skrivit tidigare så är bland det bästa som finns inom fotograferandet att plocka fram bilder från sin första fototid och jämföra med nya bilder, speciellt om man har fotat samma motiv med några års mellanrum. Enligt min mening finns det inte så mycket som är så bra för självförtroendet som just det!
Det är först när man lägger de två bilderna bredvid varandra som man VERKLIGEN ser hur mycket man utvecklats!
 
Den högra bilden är fotad under min första jul med systemkamera, 2008. Jag hade haft min 400D i ett halvår, och enligt mitt minne ganska precis upptäckt det här med lång slutartid.
Andra bilden är från igår, fotad med min älskade 5D mark II.
Nu är det här INTE en jämförelse mellan kameror, utan fokus ligger på min egen utveckling.
Man kan nämligen få en "2012-bild" med en instegskamera också, så det jag visar är bara en bild från min första tid som systemkamerafotograf, och så en ny bild. Ville bara förtydliga detta!

Ett tips är att prova detta! Speciellt om ni känner att typ "jag står bara och stampar på samma ställe när det gäller fotograferandet". Plocka fram en bild från er första tid med kameran och jämför med en ny. Jag lovar att det är toppen för fotosjälvförtroendet!
Era fantastiska kommentarer!
1

Fast Erica, din fösta bild med din första SLR var ju jättefin också!!!
Tror de var i förfjol DU lärde mig om detta med långa slutartider.
Ja, det är verkligen SÅ en gran ska fotograferas.
Din gran är SÅ fin!!
BRA att du inte väntade längre medatt sätta upp den!!
Ha en toppenmåndag!!

Svar: Tack :-D Ja, jag gillar den på ett sätt också. Tyvärr (eller vad man ska säga) är det så att jag är otroligt kräsen när det gäller mina egna bilder. Men det blir väl så desto mer man fotar, antar jag :-)
Ja, julgranar ska verkligen fotas med lång slutartid. Det är DÅ man verkligen kan fånga den där magiska känslan över dem :-D
Jag är också glad att jag satt upp den redan nu, för att hinna njuta så mycket som möjligt!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?