Gallery Friday: Tro, hopp och kärlek / Faith Hope Love
 
För min del har det varit rätt stillastående med Galleri Fredag under November. Men tänkte att jag skulle ta nya tag nu i December.
Den här månaden är det Västmanländskan som håller i stafettpinnen, och första temat ut är TRO, HOPP OCH KÄRLEK.
Tyvärr hade jag ingen bra bild, och inget smycke med de symbolerna som jag kunde fota. Därför fick det bli en isbild jag fotade igår Photoshopat ihop med en bild från internet (på de tre symbolerna för tro, hopp och kärlek  -ankare, kors och hjärta).
 
Tro - Jag är uppväxt i ett kristet hem. Inte super-gå-i-kyrkan-varje-söndag-kristet, men i alla fall. Man kan nog säga att jag fortfarande är kristen, eller jag VILL i alla fall tro att det finns något bortom oss. Naturligtvis ingenting fysiskt, men NÅGOT.
Jag tycker att det på något sätt känns som en trygghet.
Och jag tror att alla tror på något. Det behöver inte vara religiöst, men alla tror ju på något.
Ska man dra det ännu längre kanske man kan säga att även ateister tror på något... de tror ju på att det inte finns något att tro...
 
Hopp - "Så länge det finns liv finns det hopp" och "Hoppet är det sista som överger en" är ju två väldigt vanliga fraser, men jag gillar dem faktiskt. Jag tror det är livsviktigt att ha något att kunna hålla fast vid under väldigt tunga perioder. Att leva helt utan hopp måste vara avskyvärt! Så det känns bra att till och med under de mörkaste stunderna så finns det oftast i alla fall en liten strimma av hopp :-D
 
Kärlek - Behöver väl egentligen ingen vidare presentation...
Kärleken är viktig för vår överlevnad. Jag tror inte att vi överlever helt utan kärlek, och det behöver självklart inte bara vara en kärleksrelation; utan även kärlek från/till familj/BARN, vänner o.s.v.
 
Det var några av mina spontana tankar angående tro, hopp, kärlek.
Måste börja avsluta nu, då jag skriver detta på lunchen och strax måste åka tillbaka till jobbet :-)
 
Hoppas att ni får en fin fredag och en toppenhelg allihopa!
Era fantastiska kommentarer!
1

Svårt tema idag.
Jättesvårt.
Jag tycker om din bild.
Visst, jag tror också att alla har en tro, vare sig man är religiös eller inte.
Vi behöver nog det, på vårt eget vis.
Ha en fin fredag!!

Svar: Ja, det var ett svårt tema att tolka idag. Speciellt gränsen vad som är personlig och vad som blir för privat.
Tack för bildberömmet :-D Jag gjorde iordning den lite snabbt då jag inte hade någon superfotoidé på temat, och jag äger inget tro-hopp-kärleksmycke.

Ja, på sätt och vis så tror vi ju alla på någonting, oavsett om det är religiöst, något annat, eller som sagt; ateister tror ju egentligen på att det inte finns något att tro på... :-)

Ha en toppenhelg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Vacker bild!
Fin fredag till dig!
KRAM Anna

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D
Ha en toppenhelg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Riktigt svårt tema och många fina tolkningar! Jättefin bild, fint komponerad.

Svar: Ja, det var ett lite knepigt tema att tolka. Svårt att dra gränsen vad som blir för privat (är ju lätt att just ett sådant här tema blir väldigt personligt).
Tack för bildberömmet, och ha en jättefin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Tack för att du delade med dig av dina tankar kring detta. Bilden blev verkligen fin.

Svar: Tack! Vad roligt att du gillade bilden :-D
Hoppas du får en riktigt bra andra adventhelg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?