Murphy´s lag, eller nåt´ sånt
 
Bilderna i detta inlägg är fotade under min lunchrast. Gäller att passa på då det är ljust ute ;-)
Måste erkänna att det här har varit en väldigt bra dag! Egentligen har det väl inte hänt något speciellt utöver det vanliga, men jag har haft en bra känsla i magen hela dagen. Och sämre blev det ju inte direkt av att det snöat underbara julflingor.
Snön just nu är så lätt att den går att bara blåsa bort, men det blir en sådan härligt julig känsla över alltsammans. Det är sådana här dagar man inte ens bryr sig om att det faktiskt är KALLT ute!
 
Men... såklart ska Murphy vara där och bry sig när det känns som bäst...
Ingenting allvarligt har hänt, men på vägen hem idag (det tar för övrigt ungefär 10 minuter med bil från jobbet och hem) hörde och kände jag hur det small till om bilen. Sedan började det låta väldigt konstigt.
Stannade längst vägkanten, slog på varningsblinkers (första gången jag behövt använda sådana...) och gick ut ur bilen. Det visade sig att det var punktering på höger bakdäck!
Som tur var kunde pappa göra en akututryckning och komma till undsättning med ett av mina andra däck :-D
Så nu kör jag med tre vinterdäck och ett sommardäck, tills imorgon. Då blir det det nylagade vinterdäcket på, ny fläktrem samt nytt torkarblad. Fin fint :-D
 
Däremot kände jag när jag kom hem, trots punkteringen, att inte ens den kunde ta ner min fina magkänsla idag. Tack och lov!
 
Egentligen handlar det här inlägget inte om någonting, men jag ville bara blogga positivt någon gång ;-) 
Dessutom, är man bloggskadad bara måååste man ju blogga om alla småsaker i tillvaron ;-P
Era fantastiska kommentarer!
1

OSIS med bilen, men det ordnade sig det med!!
OCH imorrn helt fixat.
UNDERBART att ha en sån där härlig känsla i magen.
Love it!!!

Svar: Ja, det kändes verkligen otur med bilen! Men någon gång ska väl vara den första ;-) och jag har aldrig haft punktering förut. Och tydligen är det inte så dyrt heller att laga ett däck. Så slutet gott, allting gott :-D
Ja, det är verkligen toppen med en sådan härlig magkänsla! Gäller att ta vara på de dagarna.
Hoppas du har en bra torsdag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?