Sörj inte det du saknar, utan gläds åt det du har
 
Avslutar dagen (även om det rent tekniskt blivit ett nytt dygn) med ett litet visdomsord.
Rätt uttjatat, men så sant!
Jag tror på att detta är ett ordspråk vi alla borde ta oss tid att tänka på lite då och då. Det är så lätt att glömma bort, då vi lever i ett samhälle som handlar om konsumtion och att ha så mycket som möjligt.
Det är alltid NÅGOT vi vill ha, som vi inte har. För de flesta av oss människor tror jag det oftast känns som om "gräset alltid är grönare på andra sidan". Vi vill ha det vi inte har, vilket gör att vi väldigt lätt glömmer bort det vi har...
Vi borde ta oss tid att tänka på och faktiskt vara tacksamma för DET VI HAR. Speciellt de små sakerna som vi oftast tar för givna. Nu finns risken att jag blir alltför filosofisk, men jag skyller på att klockan är över midnatt... ;-P
Vår tankeverksamhet blir så upptagen med att fundera på hur vi ska få allt vi vill ha med inte har att vi glömmer bort det vi har.
 
Det finns verkligen mer än vi tror som vi har att vara tacksamma över. Alla små sakerna som vi tar för givet, men som inte är självklara överallt.
Känner att jag kanske inte ska gå in alltför djupt i detta, då man kan skriva hur filosofiskt som helst om ämnet, men som sagt: Uppmärksamma det Du HAR, och fokusera inte lika mycket på det du inte har!
 
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?