10 tips för att överleva hösten
 
Är du som jag; ingen höstmänniska? Jag har aldrig varit särskilt mycket för just hösten. De senaste åren har det blivit lite bättre i och med att jag har fotograferingen, och den här årstiden är perfekt för att låta kameran jobba.
Men i övrigt är det inte min typ av årstid.
Har satt ihop en egen liten lista på olika saker man kan göra för att hösten i alla fall ska gå uthärda ;-)
 
1. Bunkra upp med värmeljus.
Då det, tyvärr, bara blir mörkare och mörkare är det otroligt mysigt att krypa upp i soffan på kvällen omgiven av en massa levande ljus.
 
2. Plocka fram bilderna från sommaren.
Då årets sommar tyvärr inte var något att hurra för går det bra med t.ex. förra årets bilder, huvudsaken att det är sommarbilder. Ännu bättre blir det om du skickar efter några bilder för framkallning, för att sedan hänga upp dem på olika platser runt om i bostaden.
 
3. Ta dig ut under de vackra, soliga höstdagarna (om det är några sådana) istället för att bara sitta inomhus. Ingenting ger energi som solen, och höstens klara, starka färger är upplyftande. Sådana dagar fyller på må-bra-kontot så du har något att ta av under de dåliga dagarna.
 
4. Damma av lånekortet på bibblan och bunkra upp en hög med spännande böcker.
 
5. Skaffa en hobby (om du inte redan har en).
Tiden går BETYDLIGT snabbare när man har något att göra, och då speciellt något man tycker om.
 
6. Möblera om hemma.
Det kan räcka med något litet. Bara en liten förändring kan vara upplyftande i vardagen.
 
7. Hitta på vecko/månadsutmaningar till dig själv.
Något du ska ha gjort innan veckan/månaden är slut. Det kan t.ex. vara knutet till din hobby. I mitt fall skulle det t.ex. kunna vara en egen fotoutmaning.
Ett sätt att aktivera dig och därmed ha något att göra.
 
8. Sticka en tjock, mysig halsduk.
Då får du själv bestämma hur den ska se ut, du håller dig varm i höstrusket samt har en som ingen annan har.
 
9. Har du råd  -boka en resa för att komma bort ett tag. Har du inte råd att resa; hitta på något du i vanliga fall inte brukar göra. Variation ger lite extra krydda på livet.
 
10. Gå i ide och vakna upp lagom till världen lever upp mot vårkanten ;-P
Kunde inte låta bli, så denna punkt ska läsas lite med glimten i ögat.
 
 
Du kanske har något annat tips på vad man kan hitta på under den här mörka årstiden? Dela gärna med dig, om du vill :-)
Era fantastiska kommentarer!
1

Fina tips du kommer med! Vad snygg din nya blogg är förresten! :-)

Svar: Tack :-) Ja, jag behöver fokusera på det som är positivt då jag egentligen inte gillar hösten... ;-) Och tack för berömmet! Kände att jag behövde en nystart, och även om jag älskade mitt förra bloggnamn så känns det här rätt.
Trevlig helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?