Gallery Friday: Färgglatt / Colourful
Färgglada blommor och träd (i bakgrunden).
 
Finns väl knappt något så färgglatt som ett tivoli... Bilderna fotade på PDOL.
 
På ett tivoli är det även väldigt färgglatt på marken, speciellt sista dagen...
 
En färgglad påse från Hemmakväll.
 
Färgglatt vatten är kul att experimentera med när man fotar...
 
En färgglad förändring.
 
Färgglada tårtor på jobbet en fredag för några veckor sedan.
 
Norrsken - ett underbart och färgglatt himlafenomen.
 
Färgglad dukning på IKEA.
 
Mer färgglatt på ovannämnda butik.
 
Färgglatt i naturen.
 
Vackra färgglada löv.
 
Är det något som är riktigt färgglatt är det mitt favoritträd i Öjebyn...
 
En färgglad måltid, från förra fredagen.
 
Det märks att veckan gått läskigt snabbt när det är fredag och jag, i ärlighetens namn, glömt bort Galleri Fredag... Jag har därför inga nytagna bilder att bjuda på, eftersom dagens väder inte inbjuder till någon fotorunda... regn, regn, regn...
Annars hade jag kunnat bjuda på en RIKTIGT färgglad bildbomb  - gult, rött, grönt (och tyvärr brunt)! Men det får bli en annan gång.
Mitt bidrag idag får helt enkelt innehålla en kavalkad av reprisbilder.
 
I alla fall så är det Oktober och Galleri Fredag har fått en ny temavärdinna; Desiree.
Hennes första tema är alltså FÄRGGLATT, vilket trots allt passar mig utmärkt. Jag hade kunnat visa er i princip vilken bild som helst i mitt arkiv, eftersom jag älskar färgglada bilder. Det betyder att jag oftast drar upp färgmättnaden lite extra när jag efterbehandlar mina bilder. Ibland i överkant, jag vet ;-)

Den här tiden på året är det rätt skönt att tänka Färgglatt, eftersom vi är medvetna om att den gråa, mörka tiden står framför oss. Här är det så påtagligt just nu också, då hyfsat många träd redan hunnit tappa sina löv...
Just nu skulle jag göra nästan vad som helst för att "bo i en höstvärld" som inte är lika långt gången som våran.
Men men, Think positive!
 
Hoppas ni får en toppenbra helg allihopa!
Era fantastiska kommentarer!
1

En härlig färgkompott bjuder du oss på idag!=) Norrsken skulle jag verkligen vilja uppleva någon gång.

Svar: Tack! Ja, jag älskar verkligen färgglada bilder :-D
Och ja, Norrsken är verkligen underbart! Önskar att jag bodde på landet, eftersom det går lättare att fota sådant i en sådan miljö :-)
Hoppas du får en riktigt bra helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Underbart färgsprakande bilder!

Svar: Tack :-D Trevlig helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Gillar dina bilder, såklart.
Tycker bara det är kul att du lägger på lite extra piff!!! Men jag har själv märkt hur lätt det är att gå till överdrift med just färger i redigering.
Men jag tycker du lyckas så bra varje ggn.
Ja, norrsken ja. GISSA om jag skulle vilja uppleva DET!!
Ha en fin helg!!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna :-D Ja, just när det gäller färger är det så otroligt lätt att ta i liite mer än man borde, att överredigera bilderna. Men det är riktigt svårt när det är så ROLIGT med just färgglada bilder ;-)
Ja, Norrsken! Det är verkligen ett underbart fenomen, och jag önskar nästan att jag bodde ute på landet, då det är lättare att få bra sådana bilder där (eftersom det inte är lika mycket lampor och hus som stör).
Hoppas att du får möjlighet att uppleva det en dag :-D
Ha en riktig toppenhelg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Åh vad mycket läckra och färgglada bilder. Häftigt med vinet och vinglaset. Många riktigt fina bilder. Här blir man glad av alla vackra fägerna.

Svar: Tack! Ja, just färg känns verkligen så uppfriskande :-D
Roligt att du gillade bilden med glaset. Använde mig av karamellfärgat vatten ;-)

Hoppas du får en jättebra helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?