Gallery Friday: Kväll / Evening
 
Så var det Fredag, igen!
Det betyder att det är Desireé´s andra oktobertema, vilket idag är KVÄLL.
För min del blev det inte så många bilder. Åkte ut med kameran nu ikväll, då det blivit lite bättre väder (det regnade i alla fall inte). Däremot kunde jag inte fota så mycket som jag ville, eftersom jag höll på att frysa fingrarna av mig.
Därför får mitt bidrag den här veckan illustreras av en bild i två tappningar  - färg och svartvitt.
Vilken gillar ni bättre?
Jag brukar oftast dras till svartvitt, men just i det här fallet gillar jag den i färg :-)
 
Hoppas ni får en toppenbra fredag och helg!
Ni får ursäkta eventuella stavfel och om texten är lite osammanhängande, men jag sitter här och håller på att somna över tangenterna. Ville bara publicera detta innan jag går och sover.
 
Update: Jag var så trött igår att jag totalt glömde skriva en sak som passar in på dagens inlägg... Nämligen lite hur jag känner angående just höstkvällar...
Då jag är väldigt mörkrädd så gillar jag INTE när det blir mörkare och mörkare, tidigare och tidigare på dygnet. Just nu är det mörkt strax efter 18.00, och det dröjer inte länge innan det är mörkt redan när jag åker hem från jobbet vid fyra :-(  Och att det bara smäller till innan det endast är ljust mellan typ 11:00 och 13:00 vill jag inte ens tänka på! TUR att det bara är under en kort period i alla fall :-) Och det är ju under julen, så helt deprimerande är det ju faktiskt inte.
Era fantastiska kommentarer!
1

Fina båda och – trots att jag är väldigt svag för svartvitt – jag gillar också färgbilden bäst.

Svar: Tack :-D Ja, jag drar nog lite mer åt färgbilden också, även om jag har varit väldigt i valet och kvalet...
Trevlig helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Hmm, jag kan inte riktigt bestämma mej för vilken jag gillar bäst... Egentligen den svartvita, men den i färg är ju också så himla fin...

Haha, vi tycker precis lika om höstmörkret!

Ha en bra helg!

Svar: Ja, det var ganska svårt att välja mellan just dessa bilder; det tycker jag också :-) Tack för din kommentar :-D
Trevlig helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Himla COOLT!!! Bägge är läckra. Den svartvita är kusligare. Det är lite gammal spionfilm över den. Tror att den svartvita vinner idag. Men bägge SÅÅÅ vackra.
Ja, ni har det mörkt däruppe i norr. TUR att den mörkaste tiden inträffar under julen.
Ha en fin fredag!!!

Svar: Tack! :-D Vad roligt att du gillade dem :-) Var ut igår, och det var otroligt tur att jag hade självutlösaren med mig, då jag verkligen höll på att frysa fingrarna av mig efter bara ett par minuter...
Ja, mörkret här är verkligen något jag kunde leva utan. I alla fall den här kommande tiden på året, då det är mörkt i princip hela dygnet. Mitt i vintern, när det är mulet väder blir det aldrig riktigt ljust...

Ha en jättetrevlig helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Så grönt ni fortfarande har det! Jag har alltid haft en viss förkärlek för svartvita foton, de skapar en så speciell stämning. Vantar på söderut också kan jag meddela - burr!

Svar: Ja, just där jag fotade igår var det väldigt grönt (i alla fall åt just det hållet). Men det är nog i princip den enda platsen som är grön nu. Annars är det höstigt gult och rött överallt; där inte löven ramlat av vill säga ;-)
Ja, håller med om att svartvita bilder ofta har en speciell stämning över sig.
Hoppas du får en bra helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Fin bild... tycker om svartvitt!
ha en mysig kväll! KRAM Anna

Svar: Tack :-D Ja, svartvitt ger riktigt stämningsfulla bilder! Ha en bra kväll och en trevlig helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Stämningsfullt!

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

7

Vad jag gillar bäst - beror på sammanhang! Om du frågar mig: Den Gröna är coolast som bild, den svartvita hör hemma i något dramatiskt sammanhang. Väldigt kul idé att presentera varianter.

Svar: Tack :-) Ja, jag hade inte så mycket kvällsbilder, så jag tyckte det kunde vara kul med en svartvit variant och en i färg. Hoppas du haft en trevlig helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?