Gallery Friday: Vad gör mig glad / What makes me smile
 
Hej på er alla fredagsfirare!
Så var det äntligen Fredag igen, och som sagt finns det få saker som går upp mot fredagskänslan!
Idag är det alltså ett nytt tema på Galleri Fredag som gäller, och den här månaden är det Desiree som valt teman. Idag ska vi visa bilder på sådant som gör oss glada.
 
När jag började fundera på temat var det första som dök upp i mitt huvud min lille vovve Lucky, en Cavalier king charles spaniel. HAN är verkligen ett LYCKOPILLER och det är OMÖJLIGT att vara nere när man kommer hem och möts av en viftande svans! Det absolut bästa med hundar är att man verkligen kan se ut hur som helst. Man kan vara uppfixad eller nyuppstigen från sängen med håret spretande åt alla håll; de är precis lika glada att se en oavsett! :-D  Människans bästa vän ÄR verkligen något som stämmer in som hand i handske!
Dessutom blir Lucky 7år i februari (gammal gubbe med andra ord ;-)) men han beter sig som en 7 månader gammal valp... Som sagt, Lyckopiller beskriver nog honom bäst!
 
Det andra som gör mig glad är de gånger då det är vackert väder så pass länge att jag hinner ut med kameran och stilla min fotoabstinens en stund. De dagarna kan man ju säga är lätträknade detta år...
 
Tidigare i sommar upptäckte jag även att det gör mig glad att åka ut till havet för att fota. DET var verkligen avkopplande och det kändes som om jag kunde glömma bort allting runt omkring för en stund och bara njuta. Underbart!
 
JOBBET är också en sak som gör mig glad!
Som ni vet så trivs jag ju nästan oförskämt bra på mitt jobb, och det ska bli otroligt jobbigt att sluta där!
Som jag tror jag skrivit tidigare så minns jag knappt hur "söndagsångest" känns...
 
Sista bilden får representera glädjen i att åka till helt andra platser och fota. När man har tappat inspirationen att fota hemma, och får möjligheten att åka bort och där kommer fotolusten som ett brev på posten!
Sista bilden är nämligen fotad under Belgienresan förra året, under den av dagarna då det sammanlagt blev en bit över 400 bilder på endast en dag.
 
Det finns även en massa fler saker som jag blir glad över, och jag tror verkligen det är bra att sätta sig ner ibland och fundera på dem. Man inser verkligen att man har betydligt mer att vara glad över än man kanske tror...
Avslutar detta inlägg med ett av mina favoritcitat:
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Det finns mycket att vara glad över! Härligt att du trivs så bra på jobbet, synd att du måste sluta...

Svar: Ja, visst finns det mycket att vara glad över! Oftast betydligt mer än man tror, när man börjar tänka på det :-)
Ja, jag trivs verkligen oförskämt bra på mitt jobb, och som sagt så är det riktigt tråkigt att det är så kort tid kvar (kan max få till 5:e februari 2013).
Hoppas du får en riktigt trevlig helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?