SNÖ!!! :-( :-( :-( :-( :-(
 
16:e Oktober 2012.
Första snön.
 
Visste att risken för snö idag fanns, och som vanligt när det gäller prognoserna för dåligt väder så var det rätt. När jag åkte iväg på lunch (har lunch nu) hade det börjat falla vita flingor. Ganska ordentligt dessutom :-(
Det har till och med lagt sig på vissa ställen.
Däremot, att den snön kommer att smälta bort så fort sista flingan nuddar marken är väl en sak vi får vara tacksamma för.
 
Men jag vill INTE ha snö nu!
Jag är ju inte ens klar med sommaren, och ännu mindre med hösten!
Just nu känner jag helt ärligt för att flytta utomlands och inte komma tillbaka förrän i Maj!
 
Nåja, vinterdäcken på bilen är i alla fall på (sedan igår...) så det känns i alla fall säkert :-)
 
Hur ser det ut hos er idag?
Hur långt har hösten kommit? Har snön hunnit komma? 
Era fantastiska kommentarer!
1

Vi fick också snö idag men den smälte bort efter ett par timmar. Jag tar hellre snö än det här eviga slasket som har varit på sistone. Men det ska vara riktig snö, ingen blötsnö. Vintern blir ju visserligen lång om den riktiga snön kommer nu, men hellre fin vit snö än mörkret som är nu.

Svar: Ja, jag håller med om att det hellre ska vara riktig snö än blötsnö om nederbörden ska falla som snö. Och även att det ändå blir lite ljusare när det kommit snö. Men tyvärr måste jag nog säga att jag skulle föredra åren nästan helt utan snö (förutom i december då det är jul). Hoppas du får en bra fortsatt vecka!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?