Ett Foto i Timmen - En helt vanlig Septemberfredag
 
  7:00  På väg mot jobbet.
  8:00  Kommer upp på klädavdelningen. Var bara tvungen fota alla gardinhängare ;-)
  9:00  Niofika...
10:00  Dags att dammsuga och göra fredagsfint :-)
11:00  Börjar med att prismärka jackor.
12:00  Dags att åka hem för lunch samt rastning av hund.
13:00  Back to work
14:00  Håller på att avsluta prismärkningen.
15:00  Byter lite kläder på provdockorna.
16:00  Full dag, och slut på veckan. Finns inte mycket som fredagskänsla ;-)
17:00  Behöver handla lite, som vanligt...
18:00  Har kommit hem och fått in varorna i kylskåpet.
19:00  Lite sent, men fixar middag. Blev något enkelt som en egenkomponerad kycklingsallad.
          Bonusbild: Middagsbild
20:00  Lite fredagsTV, i form av Doobidoo (att jag såg det gör garanterat min familj förvånad ;-P)
 
Efter klockan åtta blev det inga fler bilder. Men så mycket händer ju inte efter den tiden.
Är i alla fall förvånad över att jag faktiskt kom ihåg att fota ett foto i timmen! Brukar alltid börja missa efter typ tio på förmiddagen. Men å andra sidan krävde det ett larm på mobilen varje timme...
 
I och för sig är tiderna ungefärliga. T.ex. 7:00 är fotad några minuter innan, vissa är fotade någon minut efter och så. Men jag bestämde mig för att fota ungefär vid heltimmar.
 
Det var en vanlig Septemberfredag i mitt liv...
Era fantastiska kommentarer!
1

KUL med EFIT!! OCh dina bilder är så himla BRA!!
Såklart.
Doobido har jag inte sett. Men borde kanske göra det?
Fredagskänslan ÄR underbar.

Svar: Tack för ditt bildberöm! :-D Det känns så roligt att läsa sådant när det är just vardagsbilder som jag inte lagt ner lika mycket tid på :-)
Gillar man musiktävlingsprogram så är Doobidoo perfekt. Det är ett väldigt avslappnat lekprogram som går fredagar på SVT1. Och de gånger jag ser just det programmet känner jag alltid hur ROLIGT det skulle vara att få dyka ner i SVT´s ENORMA arkiv! De använder sig nämligen av gamla klipp från arkivet, vilka oftast är jätteroligt att se :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?