Hjärtat är så djupt rotat i Piteå att det lär vara omöjligt för mig att lämna staden...
 
Några bilder till från när jag var ute med kameran under lördagen.
 
Hur kan man längta så mycket utomlands när man älskar sin hemstad såhär mycket...??
Era fantastiska kommentarer!
1

Själv har jag problemet att jag inte riktigt känner mej hemma någonstans... :-( Efter 14 år i Robertsfors är jag fortfarande inte hemma här. Jag bor här men jag har ingen anknytning hit och jag känner mej som en utböling. Vasa är min hemstad och dit längtar jag alltid, men efter att ha varit borta därifrån i så många år så är inte heller det mitt hem längre - det är bara en plats dit vi åker på semester. Jobbigt... :-/

Underbara bilder!

Svar: Förstår att det kan kännas jobbigt när man känner det så (nästan ännu jobbigare än att vara "för" hemma någonstans). Hoppas det ändå blir bättre längre fram :-) Att jag känner så extremt starka band till Piteå tror jag ändå beror på att jag är född, uppvuxen och boende här. Att det är det enda jag känner till, hittills :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

DET kan man ändå. Tro mig som har två hem.
Jag älskar Sthlm, och jag älskar DC!! Det tar lite tid att landa i den nya staden bara, men har man väl gjort det så är det väldigt najs. NU vet jag inte hur det skulle kännas att flytta hem till Sthlm igen. Tror inte det skulle vara helt lätt.
Sen har jag ju Österbotten också där en del av mitt hjärta bor. Så visst kan man verkligen älska mer än ett ställe. LOVAR! Dina bilder är så fina!!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna :-D
Känns riktigt bra när jag läser att man faktiskt kan älska flera ställen lika mycket. Tror jag känner såhär extremt starkt för Piteå just för att jag är född, uppvuxen och boende i Piteå; det är allt jag känner till hittills.

Men som sagt; i och med att jag längtar utomlands (eller bort överhuvudtaget) så känns det jättebra att man verkligen kan känna sig hemma på flera ställen :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?