Same but different
 
I brist på annat valde jag ut några bilder jag redan publicerat och gjorde dem svartvita.
Ska strax iväg igen (har varit hemma på lunch och rastning av hunden), men ville hinna med att publicera ett litet inlägg i alla fall.
Era fantastiska kommentarer!
1

Svartvita foton är så otroligt stämningsfulla och vackra tycker jag.

Svar: Tack :-) Ja, visst är det något speciellt med just svartvita bilder. Det kan bli en stämning över dem som inte går att få i färgbilder :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Vilken skillnad det blir i svart-vitt! Skarpare, på något sätt.

Ha en skön helg!

Svar: Tack :-) Ja, det blir oftast stor skillnad på bilder man gör svartvita. Och jag gillar oftast sådana bilder bättre, i och med att det liksom blir en annan känsla. Det enda, däremot, jag tycker gör sig betydligt bättre i färg; är barnporträtt.
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?