Det gick snabbt!
 
Det tog inte särskilt lång tid att tillverka mitt nya körkort :-) Ska strax åka iväg och hämta ut det, men varför inte blogga om det innan ;-)  Man är ju trots allt bloggare, och är "arbetsskadad" på grund av det ;-P
 
För övrigt, notera det jag rödmarkerat... "Ta med ditt gamla körkort, det skall lämnas".
Åh, typiskt! Jag hade verkligen hoppats in i det sista att jag skulle få behålla mitt gamla (mitt FÖRSTA körkort)!
Jag VILL INTE lämna in det! Och varför ska man egentligen vara tvungen göra det? Jag menar; det går väl inte missbruka ett körkort/id-handling som gått ut, eller?
Om jag kör bil med körkortet efter att det gått ut och blir stoppad i en kontroll, så blir jag ju ändå straffad för det, eller hur. Och som id-kort går det ju inte använda på något sätt när det är ogiltigt.
 
Nåja, nu behöver jag ju inte göra en höna av en fjäder av detta ;-)
Vaddå i-landsproblem?
 
UPDATE: Okej, jag tycker nog att de uttryckt sig lite väl luddigt angående att lämna in det gamla kortet.
Det betydde bara att man skulle ha det med sig för att det skulle markuleras (heter det så), alltså trycka två hål i det. Men man får behålla det :-D
Så nu har jag mitt första körkort här hemma att spara som lite nostalgi :-)
Era fantastiska kommentarer!
1

Det där är något nytt, så har det inte varit tidigare.
Trevlig helg!

Svar: Skrev en update när jag kom hem angående att skicka in det gamla kortet. Tydligen hade de varit lite för luddiga i brevet, då det bara betydde att man var tvungen ta med det för "markulering". Men sedan gick det bra att ta med igen :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Det är nog för att man inte ska kunna sälja det gamla eller nåt sånt. :)

Svar: Det visade sig att de uttryckt sig väldigt luddigt i brevet. Vad de menade med att man var tvungen att ta med det gamla var tydligen bara för att "markulera" det (trycka två hål i det). Men det gick bra att behålla det :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Vad bra att du fick behålla ditt första körkort :D

Svar: Ja, det känns jätteroligt att jag trots allt fick behålla det första körkortet! Det passar mig bra, som gillar nostalgi; så det kan vara roligt att kolla på det t.ex. nästa gång jag ska förnya körkortet (2023). Då är jag 38år (!) så då kan det nog vara rätt intressant att se hur jag såg ut när jag var 18 ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?