Gallery Friday: Porslin / Porcelain
 
Hej och God Fredag på er alla!
Usch, vilken extremt kass fredagsgallerist jag varit den här månaden! *Skäms*
Har inte kommit mig för att fota något av de teman som varit... Inför mitt fortsatta deltagande måste jag verkligen försöka hitta på någon ny rutin. Något som gör att jag verkligen kommer ihåg att fota alla teman, för jag VILL ju vara med!
 
Nåja, slutpratat om det just nu.
Den här månaden är det Nilla som har hållit i temana, och idag är det PORSLIN som gäller.
Har egentligen ingenting sådär jätteintressant i porslin att visa, men det fick bli några bilder på min finservis.
Fick den här servisen av en släkting för något år sedan, och den får komma fram typ på födelsedagen. Annars står den i vitrinskåpet.
En matservis har jag också fått (ja, lyxigt!) men den kan jag tyvärr inte fota då jag inte har den hemma. Har den i ett förråd tills vidare, då jag inte rymmer den här i lägenheten.
Update: Kom på att jag kanske ska precisera mig lite angående matservisen. Den är inte i samma serie som den här på bilderna. Utan det jag menade var att jag fått en matservis också, men en annan och vid ett annat tillfälle :-)
Era fantastiska kommentarer!
1

Så söt den var! Du får komma ihåg att ta fram den oftare!

Svar: Tack! Ja, visst är det en riktigt söt liten servis :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

VAD vacker den är, Erica!! SÅ jättefin.
Jag skulle gärna ha just den servisen!!
Ha en fin helg!!

Svar: Tack! Ja, den är riktigt söt :-) Måste kanske fixa fler tillfällen att använda den :-)
Ha en bra helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Anonym
3

Håller med övriga kommentatorer. Din kaffeservis är verkligen jättesöt! Roligt att se bilder på den.
Kram från Ingrid som önskar dig en skön helg.

Svar: Tack! Ja, visst är den riktigt söt :-)
Ha en härlig helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Glömde att jag skulle fylla i rutan. Men kommentaren ovan är från mig i alla fall.

5

Söt servis men fel form på koppen för mig som vill ha HETT kaffe.Maken skulle gilla den, han blåser på sitt kaffe, haha.

Svar: Tack! Ja, visst är den söt :-)
Men som sagt så blir den inte använd särskilt mycket; eventuellt på födelsedagen. Men knappt då, eftersom resten av familjen mer gillar stora muggar att dricka kaffe ur ;-)

Ha det fint!
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Så läcker! Verkar handmålad. Står det något inunder, månne?

Svar: Tack! Ja, jag tycker den är riktigt söt :-)
Kollade under, och där står det "Rörstrand Sweden".

Ha en bra helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

7

Sundborn
http://www.rorstrand.se/index.php/produkter/porslinsserier/sundborn/

Svar: Tack för länken! Jag är väldigt dålig på det här med namn på sådant som t.ex. serviser, så på sin höjd tittar jag vad det står under ;-)
Ha en jättefin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

8

Söta. Mina föräldrar har samma.

Svar: Tack! Ja, visst är det en söt servis :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

9

Men! Den där servisen har jag också :) Fick välja när jag var liten vilken jag ville samla på, så har fått en del vid varje födelsedag. Idag är den så långt ifrån min stil man kan komma ungefär så den används aldrig, men det är kul ändå att ha, påminner om när man var liten. Och kanske kommer man ifrån det här vita strikta som jag är inne i nu någon gång, då kan den vara bra att ha :)

Svar: Vad roligt :-D Ja, det är roligt att ha något sådant som påminner om barndomen, även om det inte riktigt är ens stil :-)
Jag hade den turen att jag fick hela servisen på en gång. Fick den av en äldre släkting, som aldrig använde den. Men som sagt; fikaservisen i serien, inte matservisen.

Hoppas du haft en bra helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

10

Härligt att få den bara sådär, det är ju ganska dyra grejer :)

Svar: Ja, det var väldigt generöst :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?