Min designhistoria: Barn är vi alla i början...
 
Tänkte att jag skulle plocka fram några av mina bloggdesigner, från början och fram till nu.
Tanken är lite grann att visa att vi alla är barn i början. Även om jag idag gör avancerade bloggdesigner och i princip gör om hela grundstilmallen till min egen, så fanns det en tid då jag endast kunde lägga in headers, och de gjorde jag i PAINT, då jag inte hade Photoshop...
 
Sedan, mina första stapplande steg i Photoshop, då jag knappt kunde navigera mig inom det programmet.
 
Alla är vi barn i början. Ingen bloggdesigner börjar sin bana med att göra outstanding designer.
Nyckelorden är ÖVA, ÖVA, ÖVA! Det kommer att bli fel måååånga gånger innan det blir rätt.
Du kommer att vilja kasta datorn genom fönstret massor med gånger i ren frustration!
Du kommer att vara nära att ge upp. Men gör inte det, för till slut får du din belöning. Den känslan du kommer att känna när du försökt med en viss kod hur många gånger som helst, och helt plötsligt fungerar den precis som du vill! DEN känslan kommer att vara värd alla timmar av frustration!
 
Om du vill göra din egen design för att få en alldeles personlig design, så finns det inga genvägar. Det finns ingen knapp på tangentborder som säger "tryck här så får du en proffessionell personlig design".
Öva, öva, öva! Det GER resultat! :-D
Era fantastiska kommentarer!
1

Sv: Tack! :)) Ja, verkligen!

2

Vilken utveckling!!

Svar: Tack! Ja, det är verkligen roligt att gå tillbaka och se vad det var man gjorde i början. Och sedan jämföra med det man gör idag :-) Det är då man verkligen ser att man trots allt gått framåt :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Svar: Tack så mycket! :D

4

Man ser verkligen hur mycket du utvecklats!

SV: Ja scones är ju supergott och superenkelt! :D

Svar: Tack! Det är verkligen roligt att gå tillbaka och kolla på det man gjorde i början, för att jämföra med idag :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Sv: Hihi tack :D

Åh vad duktig du blivit, snacka om utveckling :)
Kram

Svar: Tack! Ja, det är riktigt roligt att sätta sig ner och jämföra de första designerna man gjorde med de man gör idag :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Hejsan Hejsan! Nu har vi i kompakt en tävling på vår blogg! Var med och tävla om app-kylskåpsmagneter, riktigt coola och snygga! Det är hur lätt som helst att tävla och för att komma till tävlingen har du en snabblänk här: http://kompakt.nu/2013/april/tavling-2.html#

KRAM KRAM / kompakt.nu

Svar: Tack för tipset :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

7

Erika,jag törs inte ens försöka på min blogg. KAN så LITE att det inte är klokt om just design. Jag vill att DU ska hjälpa MIG!
DU har verkligen lärt dig, och det är skitsnyggt.
VAD du kan!!

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D Ja, det är verkligen roligt att gå tillbaka och jämföra de designer jag gjorde i början med de jag gör nu. Det är då man riktigt ser utvecklingen, precis som med fotografering. Känner mig så tacksam över att jag tagit printscreen på alla designer jag haft.
Jag skulle mer än gärna hjälpa till med designen, om jag kunde blogspots kodmallar! Tyvärr är de så mycket mer invecklade och svåra än blogg.se´s stil -och kodmallar, så jag har inte lyckats knäcka dem ännu. Dessutom har blogg.se separerade CSS-mallar (stilmall) och HTML-mallar (kodmall). Skillnaden mellan CSS och HTML kan man säga är att CSS-kod styr utseendet, och HTML-kod styr innehållet.

Men blogspot verkar ha allt-i-ett på något sätt, och det är tyvärr utanför min kunskapsram ännu.

Lovar att meddela den dagen jag knäckt koden för blogspots mallar :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

8

Stavade fel på ditt namn, förlåt mig!
:-/

Svar: Ingen fara :-) Du är inte den första ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

9

Det är roligt att se förändringen. Jag har själv headers att se tillbaka på och de märks att jag och bloggen har utvecklats under åren. :)

Svar: Tack för din kommentar! Våren är mer än välkommen i min tillvaro. Det har varit en mörk och kall vinter på en annan plats än hemma... Det skall bli skönt med ljus, vår och ny arbetsplats.

Ta vara på dig och njut av varmare väder.
Kram

Svar: Tack! Ja, visst är det roligt när man har sina gamla headers/designer sparade, så att man kan se tillbaka och jämföra med de nya man gör. Det är först då man ser hur mycket man egentligen utvecklats :-)
Jag önskar dig en BRA vår, på alla plan. Hoppas det går bra på nya arbetsplatsen :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

10

Alltså ååh vad roligt det här var att läsa! Min historia ser nog ungefär likadan ut om jag skulle kolla tillbaka, blev riktigt sugen på att göra det! Men det får bli en annan dag, får skriva upp det så jag inte glömmer :)

Svar: Vad roligt att du gillade inlägget :-D
Ja, det är jätteroligt att gå tillbaka till början av designkarriären. Det är då man verkligen ser hur mycket man utvecklats, och samtidigt kan man få sig ett gott skratt (när man ser vissa designer man faktiskt var mycket nöjd med då...) ;-)

Ja, det skulle vara jätteroligt att få läsa om din designresa också :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?