Min designhistoria: Det blev en fotoblogg
 
Här kommer andra delen av min designhistoria...
Vi har nu kommit fram till min andra blogg.se-blogg  -pitetjej.webblogg.se. Min första blogg handlade inte om någonting. Jag skrev på det sättet som jag avskyr idag... "Twitteraktigt", typ "Ska gå och äta. Vi hörs". Usch, skämskudde på det!
Nåja, då mitt fotointresse exploderade och blev enormt kände jag att det kunde vara en bra idé att nischa bloggen till en fotoblogg. Men då bloggen jag hade kändes "förstörd" i och med all "struntbloggning" så startade jag Pitetjej-bloggen, som skulle fokusera på foton.
 
De första bilderna i detta inlägg är de första designerna jag hade på den bloggen. Som ni ser såg grunden ungefär likadan ut; det var bara detaljer och sådant som skilde dem åt. Minns att jag var så otroligt stolt när jag lyckats klura ut hur man gjorde för att flytta upp länkar i headern!
Däremot är detta bara ett urval av alla designer jag hade på den bloggen... Men inlägget skulle bli alldeles för långt om jag hade tagit med alla. Jag bloggade där i 3½ år, och bytte design ofta. You do the math ;-P
Den bloggen betyder fortfarande mycket för mig, och kommer alltid att göra det. Men till slut kände jag ändå att jag kommit till en punkt där jag bara skulle fortsätta att "döda" bloggen om jag fortsatte. Det kändes på ett sätt som att jag hade "utvecklat den till vad den kunde bli" och så kände jag att jag var tvungen att göra någon typ av förändring för att inte döda glädjen i mitt bloggande.
Lösningen blev en ny, fräsch blogg. Att börja om på nytt. Och där är vi nu :-)
 
 
En liten fråga till er läsare: Då jag tyvärr inte riktigt vet vilka ni är som läser regelbundet vore det roligt att höra vilken av designerna jag visat upp idag som är den första ni minns?
Vore roligt att se om jag har några läsare som har följt mig hela vägen genom alla mina blogghopp :-)
Era fantastiska kommentarer!
1

Jag har bara följt denna bloggen du har nu och hittade hit i januari 2013 så har inte sett så många designer :) Men måste säga att jag verkligen gillar den med snöflingorna!
Och tack för att du la upp dina designer, alltid roligt att se och inspireras! Kommer du lägga upp de du haft på Pixelie också? :)

Svar: Vad roligt att du gillar inlägget! Det känns alltid roligt att kunna vara till inspiration :-)
Javisst kan jag lägga upp de designer jag haft här på Pixelie. Däremot är de inte så många, utan jag tror det här är min tredje jag haft på den här bloggen.
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?