En dimmig sensommarmorgon
 
Är fortfarande lite sporadiskt med bloggandet, men det känns som om inspirationen kommer att komma tillbaka mer när även resten av bloggvärlden kommer tillbaka efter sommarlovet. Hoppas det i alla fall.
 
Kameran har jag tyvärr inte heller rört så mycket de senaste två veckorna, så i det här inlägget bjuder jag på några av de få bilder som i alla fall blivit till.
Jag tog med kameran för några dagar sedan när jag skjutsade min syster till jobbet på morgonen. Dimman låg tjock över Piteå med omnejd, så det började klia i fotofingrarna.
Dessutom kan jag inte fota så hemskt mycket för tillfället, då jag i princip har slut plats på mina hårddiskar.
Men en ny extern hårddisk är faktiskt på väg hem till mig; på hela 3TB (3000GB) !! 
Så nu kommer jag snart att kunna fota hur mycket jag vill igen :-D 
 
Angående sista bilden... är man bloggare så måååste man ju bara fota maten innan man äter den... ;-P
Tidigare i veckan fick jag i alla fall min älskade Lasagne! Har varit sugen på det hur länge som helst (eller i alla fall i sommar) men inte kommit mig för att fixa det. Men nu blev det i alla fall det som stod på menyn i tisdags :-)
 
Misstänker också att jag är på väg att bli förkyld :-(  Har haft ont i halsen både igår och idag; och inatt vaknade jag till och det kändes som om någon körde en eldgaffel ner i min hals... Hoppas verkligen att det är snabbt övergående.
 
I övrigt har jag väl egentligen inte så mycket mer att säga.
Bara en halv månad kvar till september.
Men för att se det positivt: Det har bara gått halva augusti än...
Era fantastiska kommentarer!
1

Vilket recept använder du till lasagnen?

Svar: Jag lagar inte Lasagne så ofta, så jag googlade fram ett recept:
http://www.kokaihop.se/recept/klassisk-lasagne
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Dimma är såå fint! Synd att man så sällan får tid att fota dimma.
Jag har inte varit en aktiv bloggare/bloggläsare under sommaren, men nu ska det bli ändring på det :-).

Svar: Ja, visst är det fint med dimma! Det är både roligt att fota, och det blir så stämningsfulla bilder :-D
Helt naturligt att man låter bloggen/bloggläsandet vila under sommaren. Vi har så kort sommar att vi vill passa på att njuta av de vackra dagar vi har :-D

Ha det fint :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

...får TILLFÄLLE att fota dimma hade jag ju tänkt skriva...

4

Underbara bilder! Måste också försöka fota lite dimma, det ser så magiskt men också kusligt ut på samma gång ;P

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar dem :-D Knäppte dem bara som hastigast då jag kände mig tvungen att stanna på väg hem. Gick inte att låta det tillfället glida mig ur händerna ;-)
Ja, dimma blir verkligen magiskt på bild! Men håller med; även lite kusligt. Det går ju mycket bra att använda även till den typen av bilder :-)

OCH för några år sedan upptäckte jag hur underbart roligt det var att fota porträtt i just dimma! Bakgrunderna blev fantastiska, speciellt när jag använde kort skärpedjup!
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

vilka fina bilder!

Svar: Tack :-D Och varmt välkommen till min blogg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?