En god Kräftpaj
 
För några dagar sedan (minns inte exakt) hittade jag ett recept någonstans på internet, och jag tyckte det lät väldigt gott. Brukar inte komma mig för att laga nya saker så ofta, men den här gången testade jag i alla fall receptet. Och den var jättegod, så det blir mest troligt fler gånger :-)
Den gick dessutom ganska snabbt att tillaga, vilket uppskattas av mig som egentligen inte tycker om att laga mat...
 
Kräftpaj
250 gr. smör
6 msk vispgrädde
6 dl mjöl
 
Fyllning:
6 ägg
6 dl vispgrädde
2 msk hummerfond
4 msk finklippt dill
2 tsk salt och peppar
2 burkar kräftstjärtar
2 st. gula lökar
(Jag gjorde halv sats fyllning till en pajform med diametern 25 cm; den på bilden)
 
Blanda pajdegen i en matberedare.
Tryck ut den i en pajform. Ska inte förgräddas.
Blanda och vispa ihop alla ingredienser till fyllningen och häll i pajformen.
Grädda på 225°c i ca. 30 min.
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?