Den klassiska Nyårslistan
 
Listor är ju populärt i bloggvärlden, och som ni vet hör jag till dem som gillar sådana. Tycker det dels är ett sådant bra sätt att lära känna bloggaren samt en toppenbra grej när blogginspirationen tryter. Det finns ju faktiskt hur många blogglistor som helst runt om i internetvärlden...
En typ av lista som brukar cirkulera varje år vid den här tiden, är "Nyårslistan". Jag har själv gjort den tidigare, och tänkte att jag skulle köra på den även i år :-)
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förr?
Jag var bröllopsfotograf.

Höll du några av dina nyårslöften?
Ja, det kan man väl säga... Hade inga nyårslöften det här året ;-)

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej. Dock ska det bli roligt att göra den här listan nästa år... ;-)

Vilka ställen utomlands besökte du?
Ledsamt nog -inga. Dessa fötter har endast trampat på svensk mark under 2013 :-(

Vilket/vilka datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
Ur en Fotografs synvinkel: 20:e juli (datumet då jag fotade mitt första bröllop).

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nix. Inte annat än en kraftig, dock kortlivad, förkylning i slutet av sommaren.

Bästa köpet?
Med min budget i år gäller det att hålla hårt i pengarna...

Vad spenderade du mest pengar på?

Typ hyra, mat och sådana saker. Tråkigt men nödvändigt.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Äran att få agera bröllopsfotograf (nämner det igen, men det var så roligt!),
och att jag för första gången blir moster under 2014!

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013?
Jag lyssnar typ aldrig på musik, så jag kan inte svara på den här frågan.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Tja, vad ska jag svara här? Jag var väl gladare förra året, då jag hade mitt jobb på Repris. Men jag kan inte säga att jag är direkt ledsen nu. De positiva effekterna jag kände under tiden i Projekt Norrsken känns som om de fortfarande finns kvar till viss del :-)
Men det är klart -jag skulle ju inte direkt gråta blod om jag hittade ett jobb snart...

Vad önskar du att du gjort mer?
Fotograferat!

Vad önskar du att du gjort mindre?
Tja, vet inte riktigt. Har varit ett ganska händelselöst år, så det är väl mest saker jag önskar jag gjort mer av...

Hur tillbringade du julen?
I Hortlax tillsammans med familj och släkt.

Blev du kär i år?
Tyvärr.

Hur många one night stands?
Noll

Favoritprogram på TV?
Alla är Fotografer

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej

Bästa boken du läste 2013?
Läste bara en enda bok i år, så då måste jag väl säga Hungerspelen; Catching fire.
Dock var det ingen bortkastad tid, utan den var riktigt bra. Precis som filmen!

Största musikaliska upptäckten?
Jag lyssnar näst intill aldrig på musik och är inte musikalisk för fem öre!

Något du önskade dig och fick?
Snö på julafton :-)

Årets bästa film?
The Hungergames; Catching fire!

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Firade hemma hos mig med sedvanlig tårta och familjen på besök.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ett JOBB. Och mer pengar!

Hur skulle du beskriva din stil år 2013?
Kläder - Har ingen stil. Bekvämt.
Inredning - Ljust/lantligt/Chabby chic är sådant jag drömmer om, men mina drömmar och mitt konto är inte riktigt överens ;-P

Planer för 2014?
Hitta ett jobb!
Lite saker på det privata planet.
Fota mera.
Förhoppningsvis få fota mer porträtt.

Vad ser du mest fram emot med år 2014?
A little niece or nephew! (My guess: a boy)

Tror du att år 2014 kommer bli bättre?
Jag hoppas det. Jag hoppas alltid att det nya året ska bli bättre, och så fortsätter det ändå i samma hjulspår. Men som sagt; jag hoppas och håller tummarna för år 2014!

Har du några löften inför år 2014?
Kommer göra ett särskilt inlägg om nyårslöften.

Har du haft ett förhållande under 2013?
Nej, tyvärr.

Bästa minnet från 2013?
Bröllopsfotograferingen (ja, jag vet att jag tjatar ;-))
Se och fotografera Norrsken!

Vad var det bästa som hände 2013?
Se svaret på frågan ovan.

Vad var det sämsta?
Att sluta på Repris i februari.

Fick du många nya kontakter?
Nej, det kan jag väl egentligen inte säga. Träffade ju i och för sig en del människor, i och med fotograferingar. Men tiden i Norrsken och Repris (2010-2012) var en bra tid socialt.

Är det något du saknat 2013 som du vill ha 2014?
Jobb. Pengar. Snö i december. Möjligheten att göra många lite längre fototurer (dyyyr bensin...)
Fotoinspiration. Blogginspiration.

Största misstaget?
Det "positiva" med att inte göra så mycket är väl att man inte gör så mycket misstag heller ;-)
Dock ser jag det som att det är ingen fara att göra misstag. Som man brukar säga "Man lär av sina misstag" tror jag på. Man växer.
Era fantastiska kommentarer!
1

Hott Nytt År, Erica!
Trevligt att läsa dina lista om året. Sådant är alltid intressant.
KUL det där med bröllopet, och hoppas att det blir fler sådana uppdrag under 14!!
Önskar dig ett jobb under nästa år. Ett riktigt BRA jobb där du ska trivas toppen!!
Utmaningen du ska göra varje dag skulle jag inte klara av. Heja dig som hoppar på den!!!
Nyårskramar och Gott Nytt År!!!

Svar: Detsamma! Hoppas du får ett riktigt fint nyår :-D
Vad roligt att du gillar listan :-) Ja, bröllopsfotograferingen är verkligen något jag tar med mig från 2013!

Och ett jobb, ja... Det skulle verkligen inte vara helt fel :-D

Och som sagt; GOTT NYTT ÅR!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?