Gallery Friday: Jul där Du är
 
Nu kommer äntligen mitt bidrag till årets näst sista Galleri Fredag upp. Okej, tekniskt sett är det inte fredag, utan fyra minuter (när jag börjar på inlägget) in på lördagen.
Nu i december är det Annika i Reston som är temavärdinna, och den här veckan har hon valt temat JUL DÄR DU ÄR.
Och som jag skrev i mitt meddelandeinlägg imorse så ville jag gärna ha nya bilder efter, i princip, en hel höst med gamla. Så jag sköt upp mitt bidrag till temat och lät kameran följa med till Luleå.
Och julklappsmässigt blev det faktiskt en riktigt produktiv dag; blev klar med flera klappar. Inte inslagning i och för sig, men det tar inte så lång tid. Får köra lite tomteverkstad på måndag ;-)
Imorgon blir det en sväng ut på stan här hemma i Piteå för att se vad jag kan hitta. Men jag är mycket hoppfull om att hitta de sista klapparna, trots att den här stan är i minsta laget ;-)
 
Bilderna idag får i alla fall representera hur vädret inte direkt hjälper till med julstämningen...
Fanns det inte en massa ljusslingor och dekorationer överallt så skulle man inte veta att det var december!
Idag har det verkligen varit SLASKIGT! Usch. Vatten och issörja överallt, vilket gjorde att det på sina ställen blev mycket spårigt. Och spårigt är nästan värre än halt. Kommer man utanför spåren går det knappt att navigera bilen, och det går knappt i spåren heller.
 
Nåja, det är fortfarande några dagar kvar till julafton, och så länge vi är på den här sidan om den 24:e så stannar hoppet envist kvar hos mig ;-)
 
Hoppas ni får en riktigt fin fjärde adventshelg allihopa!
Era fantastiska kommentarer!
Anonym
1

Ni har iallafall vitt på marken och du har också sprungit på stan ser jag! Lite mer snö vill vi ha!!

KRAM Anna

Svar: Ja, aningens vitt är det på marken. Dock var det allra mesta slask, så det blev mest "gråaktigt" och vattnigt. Och idag är det isigt (lite kallare igårkväll och natt) och mest någon fläck snö här och där.
Men som sagt; så länge vi är på "den här sidan" om julafton kan jag inte låta bli att hålla hoppet uppe...

Hoppas du får en riktigt GOD JUL!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Vad fint att få följa med på stan :-)
Ha en riktigt skön helg och en God Jul!

Svar: Tack :-) Vad roligt att du tycker det :-D Ja, det är inte många dagar de senaste månaderna som jag rört kameran, så den fick följa med på julshopping.
Hoppas du får en riktigt GOD JUL!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
3

Din lilla stad ser väldigt fin ut i julutstyrsel, tycker jag. Gillar verkligen gatuscenen med cyklarna i förgrunden. Trevlig helg!

Svar: Ja, till och med Luleå ser trevligt ut i julklädsel ;-) Men är ändå glad att jag inte bor där, då jag tycker att Luleå är en sådan oerhört opersonlig och omysig stad... Pluggade där, på LTU, i två år efter gymnasiet (2003-2005) och ställde mig i bostadskö i den stan, och med facit i hand är jag glad över att jag inte hann få någon lägenhet där innan jag slutade på skolan :-)
Idag blir det en sväng på stan här hemma i Piteå för att leta reda på de sista julklapparna, och kameran får nog följa med här också. Tyvärr känner jag mig fortfarande väldigt obekväm med att fota i folksamlingar, men då är det väl det jag behöver öva på antar jag ;-)

Tack för bildberöm :-D

Hoppas du får en riktigt GOD JUL!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

SÅ fina bilder!

Svar: TACK! Vad roligt att du tycker det :-D Snart kommer det även upp några bilder från idag när jag var ute på julklappsjakt här hemma i Piteå :-)
Hoppas du får en riktigt GOD JUL!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?