February 2013. How did that happened?
 
Mitt Galleri Fredag kommer upp senare, då jag inte hunnit fota till det än.
 
1:a februari.
Är det verkligen första februari idag!?!
I så fall; var tog Januari vägen???
"Bara" tre månaders vinter kvar... Ibland undrar jag seriöst på varför jag egentligen fortsätter att bo här uppe! Okej, april är väl egentligen en vårvintermånad, men ändå. Snön är ju trots allt kvar till strax in i Maj.
 
Jag vill ha vårkänslor i Mars! Inte drivor med snö utanför dörren.
Jag vill ha snöfritt till påsk!
Jag vill att det ska kännas som sommar i Maj! Trots att jag ändå älskar Maj månad här, då våren verkligen exploderar och det går från kala till gröna träd på typ en vecka.
 
Jag kan fortfarande tycka det är rätt mysigt när det snöar, men NU är jag less på vintern! I ärlighetens namn skulle jag inte ha något emot en extremtidig vår...
 
Tre arbetsdagar kvar. TRE!
På tisdag jobbar jag min sista dag i Öjebyn, och jag kommer att SAKNA stället! Jag kommer SAKNA arbetet! Trodde fram tills nu att jag inte skulle känna av så mycket panik, då det trots allt känts väldigt bra med allting. Men det kommer krypande lite grann när jag tänker på att det endast är TRE dagar kvar. 
Och det är inte på grund av det här hur det kommer bli sedan. Vad jag ska göra. Utan det är den personliga utvecklingen det handlar om. Ber om ursäkt om jag blir för personlig. Jag har kommit så långt under den här tiden. Jag har fått arbeta med min blyghet i min takt, omringad av fantastiska människor. Jag VILL INTE gå tillbaka i den utvecklingen. Jag vill inte! 
 
Den här tiden har fått mig att förstå att jag verkligen vill satsa på mina drömmar. Den har fått mig att tro på mig själv på ett sätt jag inte gjort förut. Jag vill inte förlora det.
Visst känner jag mig fortfarande osäker på mig själv. Sådant här tar ju sin tid, och jag är inte i mål ännu. Men jag känner att jag under den här tiden fått börja bygga upp ett självförtroende på ett helt annat sätt än tidigare.
Jag vill inte gå tillbaka.
 
It´s February 2013. How did that happened?
Era fantastiska kommentarer!
1

Erica, jag är så ledsen för att du måste sluta på ditt jobb.
Tycker det är så trist att din anställning gått ut.
Du har ju verkligen älskat det du gjort och de har tyckt om dig, och du har tyckt om dem.
Jag beklagar verkligen.
Förstår så väl om du har ågren över att sluta där.
JAG hoppas att du snarast ska få ett nytt, fast jobb!
Håller alla tummar.
OCH hurra för att du arbetat bort så mkt av din blyghet.
Underbart!!!

Svar: Ja, det känns verkligen trist att sluta på jobbet. Tisdag är min sista dag, och jag kommer inte vilja att den ska ta slut... Får väl fokusera på min hund den dagen, eftersom han just då fyller 7 år ;-)
Det stämmer verkligen att jag TRIVTS på just det här jobbet! Inte ens "söndagsångest" har existerat. Får åka dit och hälsa på ofta :-D

TACK för lyckönskningar om nytt jobb! Jag hoppas också att jag hittar någonting nytt att göra ganska snart! Vill verkligen inte halka ner i den där negativa arbetslöshetsspiralen igen... Tyvärr verkar det som om arbetslösheten fortfarande håller sitt fasta grepp om Sverige.
Men å andra sidan; NU är det dags att försöka ta mig in i fotobranschen! :-D

Och angående blygheten så känns det så otroligt härligt att ha kommit såhär pass långt. Känns som jag får så pass mycket mer utbyte när jag faktiskt vågar prata med andra människor! Och det har verkligen varit underbara människor att jobba med under den här tiden :-D
Ha en toppenhelg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Peter
2

Erika, du har missuppfattat något tror jag bestämt. En blogg bör vara personlig. Annars är den bara en i mängden... fortsätt med fler personliga reflektioner!!

Svar: Tack :-) Ja, du har rätt i att en personlig blogg är mer speciell.
Ha det bra :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Åh vilken vacker bild!

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?