Stjärnklart och lek med ljus
 
Ikväll var jag så less över att inte ha några nya bilder att visa här. Därför trotsade jag kylan, tog kameran, stativet samt fjärrutlösaren och gick ut för att fota lite med lång slutartid. Det är dessutom stjärnklart idag (antagligen därför som det är så kallt).
Fotade nere vid Södra hamn, tills mina fingrar var som stela istappar (trots vantarna).
Resultatet ser ni i detta inlägg.
Era fantastiska kommentarer!
1

Jag fotade också stjärnhimlen igår kväll :-D.

Svar: Ja, det är riktigt roligt att fota när det är stjärnklart :-D Men lite av en utmaning då jag brukar ha en tendens att använda lite för lång slutartid. Blir ofta väldigt många bilder i jakten på en bra stjärnbild :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Har man alltför lång slutartid hinner stjärnorna flytta sej och blir till sträck istället för prickar... Och när det är stjärnklart är det ju oftast kallt också så man börjar frysa så hemskt....

Svar: Ja, det är problemet med att fota stjärnor. Samt att hitta ett ställe där det inte är alltför mycket ljus/lampor. Och jag håller med om kylan. Igår kunde jag stålsätta mig ett tag, men var tvungen till slut gå hem igen då jag näst intill slutade känna mina fingrar ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Superfina bilder:D

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?