29 år idag och en djupdykning i familjealbumet
 
1984-07-08
 
Här kommer den... min allra första videoblogg. Jag verkligen HATAR att höra min inspelade röst! Men stålsatte mig och provade att spela in en sådan. Tyvärr är jag lite oskarp, men ides inte göra om videon, så det får vara så.
Flackar lite med blicken, vet inte vad jag ska göra av armarna, stakar mig lite o.s.v. Men det beror som sagt på att jag känner mig så obekväm framför kameran, och speciellt när man spelar in video. So have mercy ;-)
 
Idag är i alla fall min 29:onde födelsedag. Endast ett år kvar till 30... :-(
Men men, det ska vi inte tänka på idag. Det är ju ändå ett helt år kvar ;-)
 
Hinner inte skriva så mycket, då jag måste fixa iordning det sista med bakning, tårta och sådant.
Men jag har fixat ihop en liten, hehe MASSIV inblick i familjealbumet.
Enjoy, here is me; the 80´s edition... 
Bland annat finns svaret på förra veckans fråga (om min ålder) bland dessa bilder.
 
1984-07-08, Piteå älvdals sjukhus (BB) 3540g, 52cm
Födelsetid: 01:13
 
Med pappa.
 
Med Favoritmorbror (internt; har bara en ;-))
 
Med mormor (bilden ungefär i mitten) samt lite andra bilder.
 
Dop i Hortlax kyrka.
 
Första Luciadagen, 1984.
 
Min första julafton, 1984.
 
I skoterpulkan, tillsammans med kompis/granne. (jag i rött till höger, min syster i gult till vänster).
 
Och på skotern.
 
Läser Bamse (jag längst bort).
 
Leker med Play-doh.
 
Jag till vänster.
 
Hjälper pappa med förtältet :-)  Måste vara sommaren -87.
 
Sagostund.
 
2-årskalas (juli 1986). Notera mjölkpaketet! ;-)
 
Luciatåg i skolan, någon gång på lågstadiet. Tidigt 90-tal.
 
Fiskelycka :-) Jag till vänster.
 
7 år. Åttonde juli 1991.
 
Och det för oss tillbaka till denna bild...
Ni var väldigt nära allihopa; jag är nämligen nyss fyllda 7 år här.
Bilden är tagen på min allra första skoldag (första klass), med andra ord augusti 1991.
 
Tillbaka till 80-talet; mest troligt 1985. På båtutflykt.
 
Älskade att sova i tält på sommaren. I och för sig campade vi alltid med husvagnen, men tältet restes någon gång hemma på gården, och så sov vi där någon natt :-)
 
Tripp Trapp Trull ;-)  Jag längst fram.
 
Julen 1987 (skulle jag tro). Ordet svensson-jul-idyll dyker upp i min hjärna ;-) Med syskonmatchning och allt...
 
Vårvinter, vår femte årstid. Skulle tippa på att detta är i april. Vet dock inte vilket år, men möjligtvis runt -89-90.
 
I husvagnen, i väntan på mat ;-)  Skulle gissa att detta är 1988 eller 1989.
 
"Provsitter" i traktorn. Tänk att en sådan banal sak kan vara så pass spännande när man är liten ;-)
 
Konfirmation 1999. 
Tänk att det är 14år(!) sedan... 
Konfirmerade mig på Storstrand; EFS lägergård i Öjebyn. Därav ingen typisk konfirmationskappa (eller vad det heter). Vi hade egna (vita) kläder. Funderade en kort stund på konfirmation i kyrkan direkt, men det tre veckor långa lägret på Storstrand lockade mer (men svenska kyrkan och EFS samarbetar ju ändå. Bibeln och Psalmboken fick vi från Hortlax församling som vanligt). 
Minns att det skulle vara ett "uppföljningsläger" vid nyår det året. Tror ni det var några anmälda? Millennienyåret... eh... skulle INTE tro det va ;-)
 
 
Och så slutar denna inblick i mitt familjealbum (för den här gången).
Det är 29år sedan (söndagen) den 8:e juli 1984.
Let´s freeze time NOW!!! 
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Grattis på födelsedagen! :)

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Grattis Erica!
Det är inget fel på din röst. Du låter så trevlig.
MEN alla ogillar nog starkt att höra sin egen röst, tror jag. man känner ju inte alls igen dig.
Videobloggen var det roligt att se. Kan tro att det var svårt också. Jag har aldrig gjort ngn sådan.
SÅ tummen upp till att du vågade lägga ut!! Hurra. Nu kanske du vill göra fler också?
Hur ska du fira idag?
Jag hoppas du har jättekul!!

Svar: Tack :-D
Och vad roligt att du gillade videobloggen :-) Ja, det är nog sant att de allra flesta ogillar att höra sin egen röst inspelad. Jag har aldrig gillat det, då jag tycker jag låter så... som att jag inte riktigt kan prata (eller hur jag ska beskriva det). Men men, jag är glad att jag vågade ändå :-)

Jag filmar med min 5D, men som sagt hamnade skärpan lite fel på just den här videon. Satsade mer på själva "att våga göra en videoblogg" än på kvaliten (det får kanske komma senare ;-))

Ja, vi får se hur det blir med framtida videobloggar... kanske blev det här första och sista, eller så prova jag igen. Tiden får visa ;-)

Dagen firas på ett väldigt lugnt sätt, då jag inte är särskilt mycket för stora tillställningar (på min egen födelsedag). Har bakat lite, gjort jordgubbstårta (fyller man år på sommaren bara måååste man ha jordgubbar!) och familjen kommer hit.

Ha en finfin måndag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Grattis Erica!

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Grattis på födelsedagen!!

Hoppas du hade en fin dag! Tårtan ser så god ut.

Tummen upp för din videoblogg! Du har en mycket trevlig röst. Ljuset föll så fint på dig. Ditt hår lyste som guld och klänningen var mycket fin. Jättebra och modigt!

Lotta

Svar: Tack :-D Ja, det var en fin dag :-)
Och vad roligt att du gillade min videoblogg! Känns roligt att höra, speciellt med tanke på att jag känner mig så obekväm framför kameran.

Ha en fin dag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?