En gammal dröm väcks till liv...
Tog dessa bilder lite snabbt nu ikväll, i brist på andra,
då det varit väldigt regnigt de senaste dagarna.
 
Det har det blivit en hel del buskis som snurrat i min DVD i och med regnet den senaste veckan ;-)
Som jag sagt tidigare dras jag ju mer åt komedihållet när det gäller filmer, och speciellt buskis. Upptäckte Stefan och Kristers föreställningar någon gång under tonåren och har gillat dem sedan dess.
Någon mer här som gillar dem?
Dessutom fick jag även tillfälle att, tillsammans med mina systrar, åka till Vallarnas friluftsteater i Falkenberg sommaren 2010 för att se det årets föreställning (då var det En mor till salu).
 
Och från det ena till något annat...
Det finns en sak jag uppmärksammat här i bloggvärlden. Något som verkar vara lite av en "trend" som fler och fler (yngre) har börjat med den senaste tiden.
Det är att det verkar vara populärt att starta en blogg där man skriver en kapitelberättelse. Alltså en påhittad berättelse där varje blogginlägg är ett kapitel i nämnda berättelse. Av någon anledning verkar huvudpersonen/personerna i dessa berättelser oftast vara någon kändis/idol.
 
Kan inte låta bli att bli lite nostalgisk när jag ser dessa historier. Inte för att jag skrev historier med kändisar som huvudpersoner. Men jag kommer ihåg att jag brukade ta gamla klädkataloger och klippa ut några personer (både vuxna och barn). Sedan hittade jag på namn, "gjorde dem till en familj" och skrev berättelser med dem i rollerna... Min högsta dröm som barn var i ärlighetens namn inte Fotograf, utan det var Författare...
Om dessa små berättelser finns kvar idag har jag tyvärr ingen aning om. Kanske.
 
I alla fall... dessa berättelsebloggar har väckt min skrivlust igen.
Det är nästan så att jag skulle vilja prova på att starta en "på-sidan-om-blogg" i den stilen. Självklart inte att jag skulle skriva med kändisar i huvudrollerna (känner mig liiite gammal för det ;-)) Men att skriva en berättelse där varje blogginlägg är ett kapitel till den. 
Frågan är väl bara om jag är tillräckligt skicklig på att skriva för att kunna ro ett sådant projekt i hamn.
Å andra sidan fick jag på gymnasiet VG i SvenskaA och MVG i SvenskaB. Så jag kanske skulle försöka...
Men det är klart; jag kan ju också ha blivit ringrostig efter att inte ha skrivit (berättelser) på så pass många år.
Vad tror ni om idén med en "skriv/berättelse/kapitelblogg"?
Låter det intressant, eller låter det som något som borde stanna på det här stadiet? 
Era fantastiska kommentarer!
1

Jag älskar Stefan & Krister! Såg också "En mor till salu" på Vallarna 2010, sen var jag där 2011 och 2012 också, superkul! Älskade "Pang på pensionatet", så roligt att se Dag-Otto live :P
"Där fick du" har jag också på DVD, den är grymt bra :D

Svar: Vad roligt med fler som gillar Stefan&Krister :-D Det är precis min typ av humor :-)
Och vad roligt att ha varit på Vallarna flera gånger! Avundsjuk! Men det var jätteroligt att ha fått möjligheten att se i alla fall en föreställning :-D

Ja, Där fick du är BÄST :-D Jag har även fler DVD:er med Stefan&Krister-föreställningar, men fick bara plats med fyra i handen ;-)

Ha det jättebra!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?