Imorgon gäller det!
 
Imorgon gäller det!
Min första bröllopsfotografering! 
Som jag skrivit tidigare känns det riktigt spännande, nervöst och framförallt jätteroligt :-D 
Samtidigt känns det ärligt talat ganska overkligt. Overkligt att jag faktiskt kommit till den punkten i mitt fotograferande då jag känner mig redo för just bröllopsfoto. Det känns som om det var igår jag tog mina första stapplande steg in i systemkameravärlden. Men det är 5år(!) sedan. Det var 2008. Då fotade jag på Full Automatik med min 400D. Jag hade ingen direkt känsla för komposition, ljus och vinklar.
 
Tänk vilken resa jag gjort inom fotografin bara under de åren!
 
När jag blickar tillbaka i mitt bildarkiv från 2008 känns det som om de bilderna är fotade av en helt annan person.
Men det är de ju på sätt och vis också...
De är fotade av en absolut nybörjarhobbyfotograf som ännu inte visste om fotografi var rätt hobby för henne.
Men det tog inte lång tid innan den personen blev äkta biten av fotograferandet. Det tog inte lång tid innan den personen insåg att DET HÄR var vad hon ville arbeta med på heltid resten av sitt yrkesliv!
 
Och imorgon gäller det!
Första bröllopsfotograferingen :-D
Ikväll har jag kollat igenom fotoutrustningen, laddat batterierna och sett till att minneskorten är formaterade/tomma.
Även Lillebror Canon kommer att få följa med. Det är den som är med på bilderna ovan, då jag använde Mark till att fota dem. Men han kommer naturligtvis att vara huvudkameran. Lillebror Canon är reserv/backupkamera; och jag har tänkt ha ett objektiv på ena kameran och ett annat på den andra. Lättare att byta mellan objektiven då, tänkte jag.
 
Nu ska jag bara slutbestämma mig för kläder inför morgondagen.
Har fått för mig att det bästa är att inte vara alldeles för uppklädd, då man faktiskt är där på fotojobb och inte som gäst. Men naturligtvis inte hafsigt klädd, utan lite mer propert.
Finns det någon av mina läsare som fotat bröllop? Vad brukar ni ha för kläder?
Jag vet att det i och för sig är rätt sent att fråga, och jag kommer självklart att lösa det. Men frågar ändå :-)
 
Imorgon.
 
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?