När man fyller år får man fika två gånger ;-)
 
Så, nu är min födelsedag över för den här gången.
Eller tekniskt sett är det drygt en halvtimme kvar, men födelsedagsfirandet är över.
Blev inte särskilt många bilder, då kameran tyvärr mest fick ligga vilandes. Men några detaljbilder blev det i alla fall; och såklart den klassiska bilden för att dokumentera hur årets tårta såg ut.
Hade ingen som helst inspiration innan den här dagen hur jag ville att tårtan skulle se ut, så jag köpte två askar jordgubbar och gjorde en klassisk jordgubbsgräddtårta.
Men fyller man år på sommaren bara måååste man ju ha jordgubbar på tårtan... that´s like the Law ;-)
 
Dessutom bjöd jag på nybakade Pollymuffins, Hallongrottor samt Kanelbullar. Speciellt de sistnämnda blev väldigt uppskattade :-)
Era fantastiska kommentarer!
1

JA, och fler än SÅ om man vill :-)
MMM....mumsig tårta!! OCH bullar,
Hoppas dagen efter känns bra också.

Svar: Ja, kalorier behöver man inte bry sig om när det är födelsedag ;-D
Ja, tårtan blev riktigt god; för att vara en "nödlösning". Jag hade ingen inspiration på hur jag ville ha tårtan i år, så det fick bli en gammal hederlig klassisk sommar-jordgubbstårta :-) Med Marabou-mintkrokant-fluff inuti (man smälter ner en chokladkaka, eller sitt favoritgodis, i 3 dl vispgrädde. Låter det stå i kylen under natten, och vispar det sedan med elvisp så det blir tillräckligt hårt att bre på ett av tårtlagerna).

Ja, det känns förvånande bra idag, trots att jag nu bara har ett år kvar till 30 ;-)

Hoppas du får en fin fortsatt dag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?