Spärrat för telefonförsäljning
 
Enough is enough!
Egentligen var jag gräsligt less för lääänge sedan, men NU har jag äntligen kommit mig för att anmäla mina telefonnummer till Nix. Speciellt som man numera även kan anmäla mobilnummer (det bästa de kommit på!)
Jag (och förmodligen fler med mig) verkligen AVSKYR telefonförsäljning!
Och man blir då minsann JÄMT uppringd av olika sådana företag! Vissa nummer har jag lärt mig känna igen som nummer för "företag som bedriver försäljning och marknadsundersökningar" (eller vad det nu kallas), och då svarar jag faktiskt helt enkelt inte. Men när man "inte svarat" på ett nummer på några gånger, så byts det ju nummer...
Dessutom har jag ingen nummerpresentation på min hemtelefon, så där måste jag svara ifall det skulle vara ett riktigt samtal.
 
Men NU har jag anmält både hemnummret och mobilnummret till Nix, så då ska vi se hur pass det fungerar :-)
Är ni kopplade till Nix?
Era fantastiska kommentarer!
1

Oj, jag håller med dig helt och hållet. Jag måste också göra detta, blir vansinnig när de ringer 10 gånger om dagen även om man säger att inte ringa mer.. gaaah! :)

Svar: Ja, visst är det STÖRANDE med alla telefonförsäljare! Och den senaste tiden är det som att de verkligen terroriserat mig med samtal! Och som sagt; när de ringer på mobilen kan jag i alla fall se numret och strunta i att svara. Men har ingen presentatör på hemtelefonen så där måste jag svara...
Ska bli så skönt när min Nix-spärr går igenom!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Nix jag har inte anmält mitt nummer dit, använder mig av appen True Caller & den stoppar i princip alla samtal från försäljare. Den "kollar" ju upp numret som ringer & då kan man ju spärra det direkt om man vill. Smart grej! =)
Hemtelefon finns inte sen säkert ett år tillbaka

Svar: Det låter som en smart app det också :-) Jag har både hemtelefon och mobil, så jag tänkte att jag kör Nix på båda två (nu när de öppnat för att kunna spärra mobilnummer :-D) Den senaste tiden har jag blivit terroriserad med olika nummer från telefonförsäljare, så till slut rann bägaren över ;-) Så vi ska se nu då hur pass väl det fungerar :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?