Typiskt svenskt... eller?
Bild från min Instagram.
 
En sak som jag kom att fundera på just idag handlar om vädret (vad annat; jag är ju svensk ;-))
Men jag undrar: är det nedärvt i vår svenska natur att klaga på vädret? Har tänkt på att det kan ha varit flera dagar/en vecka/två veckor med fint väder, och när vi en dag efter det vaknar upp till regn så är det ofta stora klagosånger... Som att de dagarna med fint väder inte räknas då det just DEN dagen regnar...
Nu drar jag naturligtvis inte alla över en kant! Och jag säger inte att det är såhär. Men det känns ibland som att det är så.
Vad tror ni?
Era fantastiska kommentarer!
1

SV: Åh tack så jättemycket! :D
Är det bra med dig? :)

Svar: Det är bara fint :-) Välkommen hit till min blogg :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Ja, jag tror det är gemensamt för nordbor. Här hör man inte lika mkt klag på vädret, tycker jag. Men å andra sidan flyger ju folk i taket av rädsla här för lite snö. Men det är en annan historia.
HAHA.
Lite regn kan vara skönt en dag, eller två, men sen får det gärna klarna igen.

Svar: Ja, det känns verkligen som om folk här (inklusive mig själv) ofta är väldigt snabba på att klaga på vädret...
Vad skönt att det inte är lika mycket "klag" hos er :-) Och på något sätt känns det som om det skulle vara rätt intressant att höra någon vara "rädd" för ett par centimeter snö ;-) Men jag antar att det beror väldigt mycket på hur pass förberedd man är för att hantera den (snöröjning, vinterdäck o.s.v.) OCH samtidigt vad det är för typ av snö man får. För oss här uppe i norr flyter det ju på väldigt bra även om det kommer en halvmeter snö på samma gång, men vår snö är ju också väldigt "torr" och lättare att hantera. Söderut är den ju mer tung och full med vatten.

Själv skulle jag lätt skippa snö överhuvudtaget! ;-D

Ha det fint!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Jag tror att det är på grund av den variation av väder vi har och att det kan variera så fort, som gör att vi nordbor klagar lite mer än andra människor i världen^^

Svar: Ja, det kan nog ligga en del i det ;-) Just svenskt sommarväder är ju minsann en väldigt osäker historia ;-)
Hoppas du får en fin torsdag (med fint väder)!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?