10år sedan Studenten (2003-06-06)
INTE min studentmössa på bilden, utan min systers.
Jag gick inte ES (Estet), utan BF (Barn och Fritid),
och vi hade ingen text på våra mössor.
Har tyvärr ingen bild på min mössa. Har typ 5 bilder från min student,
och inga av dem digitala.
 
Jag vet att jag egentligen hänger upp mig lite för mycket på "onödiga" årsdagar och sådant, men i år måste jag ändå få skriva det här inlägget.
Det är trots allt 10 år sedan jag tog Studenten... 10år! Ett helt deccennium!
How did that happened??
 
10 år sedan jag tog på mig den vita mössan.
10 år sedan jag gick ut ur skolan för sista gången.
Den tolvåriga skolgången alltså. Räknar inte med universitetstiden här.
10 år sedan jag kände de där dubbla känslorna i magen...
Känslan av att inte behöva gå mer skola om jag inte ville, samtidigt som jag verkligen inte ville gå ut gymnasiet!
 
Visst var det så att studentdagen hade en ganska speciell känsla över sig, men dagen efter kändes det mer "Jaha? Och nu?" Man tar studenten och det sägs att "man har hela livet framför sig att göra vad man vill". Men jag minns att det samtidigt kändes väldigt konstigt att man inte längre hade skoltidens "trygga väggar" runt omkring sig.
Att när man tar Studenten är det inte ett vanligt sommarlov man får, utan man kastas rakt in i "verkligheten" med allt vad det innebär.
 
Och detta är alltså Tio År sedan.
Hjälp!
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?