Galleri Sommar!
 
Här kommer, sent omsider, mitt inlägg om "Galleri Sommar".
Som ni vet så tar ju Galleri Fredag, precis som Show&Tell på den tiden, sommarlov under juli och augusti. Ett väldigt bra koncept då dator och internet inte är nr.1 i våra tankar under de få sommarmånaderna.
Däremot brukar jag ändå sakna att ha teman att gå efter när jag fotar, även om det bara är två månader, och det var av den anledningen denna sommargren i Galleri Fredag föddes.
 
Min tanke är att jag här kommer publicera en lista med teman som vi kan ha en tankarna under sommaren, och vi har därmed hela sommaren på oss att fota på dessa teman.
De publiceras alltså inte varje vecka, som det vanliga Fredagsgalleriet, utan sparas för att "redovisas" första temaveckan i september.
Självklart är jag ingen diktator som säger att man inte får publicera bilder i sin blogg redan under sommaren ;-) utan jag beskriver bara min lilla tanke med sommargalleriet.
 
Listan innehåller 20 teman med sommaranknytning, så det blir mer än ett tema per sommarfredag.
Men då tanken är att det ska vara lite extra avslappnat så får man välja själv hur många teman man vill fota på. Man måste inte fota på alla tjugo teman, utan kan välja 15 eller 11 eller 5 eller 2 eller... ja, ni fattar :-)
Men självklart går det även fint att välja alla. Inget rätt och inget fel i antalet teman man väljer.
Jag valde att publicera tjugo teman just för att det ska finnas att välja mellan.
 
Och som i vanliga fredagsgalleriet är det självklart inget tvång att man måste fota med systemkamera eller ha ågren för att man inte har möjlighet att ställa iordning t.ex. ett "världsproffsigt" stilleben.
En ögonblicksbild med mobilkameran kan visa sig passa in perfekt på något av temana! 
 
 
P.S!!! Det kommer självklart att finnas möjlighet att vara med på första septembertemat även om man inte vill vara med och fota på dessa teman under sommaren! :-D
 
 
Teman GALLERI SOMMAR 2013!
 
Sommarlov
Frihet
Gryning
Skymning
Saftigt
På väg
Blomster
Sommarjobb
Picnick
Sommarkväll
Dagg
Firande
Sommardoft
I stan
Glassigt
Bad
Det bästa med sommaren
Grönt
Smultronställe
Svalkande
 
Lycka till!
Era fantastiska kommentarer!
1

Fint!

Svar: Tack :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Tack för tipsen med sommarteman!Har lagt in dem i mitt memo på mobiltelefonen, så nu har jag dem alltid till hands.
Vi får väl se om "regn,regn, regn" saknades :)
Trevlig sommar!

Svar: Vad roligt att du är med på sommartemana! :-D
Ja, det återstår att se ;-) Kanske måste jag, halvvägs in i juli, byta ut de teman jag valt mot "regn", "störtregn", "ösregn" och "åskregn"... ;-)

Hoppas du får en toppensommar, och att den blir förra årets motsats!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Jag noterar temana! :-)

Svar: Vad roligt att du vill vara med på sommartemana :-)
Jag har även varit in på din blogg och kollat in dina juniteman. Det ska bli jätteroligt att klura och fota på dem :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Svar: Tack så mycket! Ja, älskar den miljön :)

5

Sv: Tack så mycket :D

6

Så kul det låter ^^

Svar: Vad roligt att du tycker det! Du får gärna vara med om du vill :-)
Vi är ett gäng bloggare som skriver/fotar på tema varje fredag (Galleri Fredag), och Galleri Sommar är en idé jag hade som en "sommargren" av just Galleri Fredag. Och nya deltagare är alltid välkomna :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

7

Svar: Åh, tack! Det hoppas jag med :)

8

sv;
Åh tusen tuusen tack, vad glad jag blir! Åh vad kul att vi har någonting gemensamt :D Åh det är verkligen sant, är så sjukt tacksam än idag för att jag läste mycket förr så har jag fått in inlärningen av ord på ett bra sätt...

Aaah är inte så duktig alls på andra sporter vad jag vet, men simning älskar jag hihi. Vad tråkigt att höra :/ Det är synd att det ska vara så men det är ju svårt att göra någonting åt allergier bara sådär och trolla bort det...

Taack än en gång! Nu blev det ett ganska sent svar men jag önska dig en grym fortsatt vecka :) Kram!

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?