Gallery Friday: Lycka är... / Happiness
Det blev några reprisbilder i brist på nya.
 
Hej hej!
Så var det fredag (känns som om jag skriver den meningen här i bloggen HELA tiden!) och det är dags för ett nytt Galleri.
Det är fortfarande juni, vilket betyder att det är Annika (annikaprotempera.wordpress.com) som håller i dirigentpinnen. Och hennes tema denna midsommarfredag är LYCKA ÄR... 
 
Vad är då lycka?
Tja, för det första är lycka TOTALT individuellt! Det finns inte en chans att man kan veta vad som skulle göra en annan människa lycklig. Man kan kanske anta, men man kan inte veta. Inte vad som kan göra dem innerst inne lycklig.
Vad som egentligen gäller är att vi måste ta reda på vad som är lycka föross själva.
Det finns även ett ordspråk jag gillar (hehe, förvånande eller hur ;-)) angående lycka:
 
Happiness is not the destination, it´s a way of life.
 
Om vi hela tiden strävar efter att en dag hitta lyckan så kommer vi en dag att finna oss gamla och att livet bara passerat förbi oss.
Jag tror det handlar om att vi måste hitta saker NU, i vardagen, som gör oss lyckliga. Det kan vara småsaker, det kan vara större saker. Men de finns omkring oss hela tiden, och det gäller bara att vara så pass öppen att vi kan upptäcka dem.
Extra viktigt tror jag det är idag, med dagens sönderstressade samhälle, att vi verkligen tar oss tid till det.
 
Lycka (för MIG) är... 
...när jag kommer hem efter en fotodag och upptäcker att jag lyckas sätta skärpan på näst intill ALLA bilder!
...när jag åker ut någonstans på kvällen och bara sätter mig ner och njuter av sommaren en stund.
...när jag får ett fotouppdrag.
...när jag är ute på min midnattspromenad i den ljusa sommarnatten på min födelsedag.
...den dagen då jag gick ut genom dörrarna till MediaMarkt med en påse i handen innehållande min ÄLSKADE Canon EOS 5D mark II. DET var ärligt talat ren och skär LYCKA! Jag vet att det låter fånigt, men det var i princip så att det bubblade i magen och händerna nästan skakade av lyckan jag kände just i den stunden!
...när jag sitter i ett flygplan som precis börjat accelerera, man vet att man snart kommer att känna hjulen lyfta från marken och man vet att när man landar befinner man sig utomlandsJag älskar flygplansstarter!! 
 
Det finns säkert saker jag glömt, men för tillfället får detta räcka. Kommer jag på något mer får jag väl lägga till det :-)
 
Hoppas ni får en riktigt FIN midsommarafton och midsommarhelg!!
Era fantastiska kommentarer!
1

Härliga bilder!

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Sant, lyckan är olika för oss alla. OCH sant det du säger om happiness is not a destination, it is a way of life. Skriver helt under på det.
Ja, jag förstår också alla dina lyckor. Underbara.
Så fina, fina bilder.
Önkar dig en fin midsommar!!

Svar: Ja, jag gillar verkligen det ordspråket :-D Det gäller att stanna upp så vi ser lyckan som finns i vårt liv hela tiden, och inte bara sträva efter att en dag "hitta" den.
Tack för bildberöm och hoppas du får en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Bra sagt om lycka! Och bilderna är underbara! Jag kan ingenting om blommor men de små blå (trean och fyran)är så söta :-).
Hoppas du har en skön midsommarhelg!

Svar: Tack! Ja, lycka är verkligen något som vi alla borde hålla ögonen öppna efter i vardagen :-D
Jag kan heller ingenting om blommor, utan för mig är det mer "Åh, vilka vackra blommor!" *fota fota* ;-)

Hoppas du också får en fin midsommarhelg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Tack för besöket på min blogg.Vilka toppenbilder du har tagit! Har du fotografi som yrke månntro?

Svar: Hej och varmt välkommen till min blogg :-D
Tack! Vad roligt att du gillar mina bilder :-) Nej, jag kan tyvärr inte säga att jag har foto som yrke (ännu). Men förhoppningen är att jag ska kunna kalla mig för Fotograf på allvar inom en inte alltför avlägsen framtid :-D

Hoppas du har en fin midsommardag, trots vädret!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?