Gallery Friday: Vackert / Beautiful
 
Hejsan hejsan!
Så var det fredag igen...
Nu börjar det nästan vara löjligt. Alltså, jag är allvarlig; HUR kommer det sig att tiden går så snabbt?
Det måste vara så att tiden på allvar går snabbare nu för tiden än den gjorde förr, och inte bara för att jag vuxit ifrån barndomens tidsuppfattning...
 
Nåja; fredag var det alltså, och värdinnan Annikas tema idag är VACKERT.
Ett ämne som i högsta grad passar in i juni! Man kan egentligen publicera bilder på i princip vad som helst man fotat den här månaden. ALLT utomhus är oändligt vackert just nu :-D 
Mitt bidrag får bli dessa bilderna ovan, som jag stannade och fotade på vägen hem från "provfotograferingen" igår (torsdag).
Tyvärr blev det inte någon speciell fotorunda för just detta tema, utan bara de korta stoppen på hemvägen.
 
I övrigt fick jag även ett tips på att idag även lägga in videon från i onsdags, vilket jag tyckte var en jättebra idé!
Både vacker skolavslutningsmusik och vackra miljöer fångade på bild.
 
Det vackra finns egentligen omkring oss hela tiden. Det gäller bara att vi pausar någon gång då och då så att vi faktiskt hinner upptäcka det :-)
 
Era fantastiska kommentarer!
1

J,a din video är så fin så jag är glad att du la in den :-)
Inte lätt att välja ur bildbankarna idag. Inte alls.
VI har ju såååååå många vackra bilder, de flesta av oss. Hur välja? Det var roligt, och utmanande.
Jag har så många vinter och höstbilder också, men det kändes helt fel att lägga in dem :-)
Dina bilder är top-notch!!!
SOM alltid!!
Ha en fin dag!!

Svar: Tack för de snälla orden om mina bilder, och video-bildspelet :-D
Nej, det är inte lätt att välja ut bilder till ett sådant här tema :-) Vet inte exakt hur många bilder jag har i min bildbank. Men under det 1½ året som jag haft min 5D har jag fått ihop, vet inte exakt, men i alla fall 20-30 000 bilder (räknaren på kameran har varvat 2 eller 3 gånger, och det gör den vid 10 000 bilder). Den sammanlagda bildmappen (för båda kamerorna) är över 600 GB! Kanske dags att göra en storrensning ;-P

Men det är ju så ROLIGT med fotografering :-D

Hoppas du får en jättefin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Det ju just det - bara man stannar upp en stund och ser sig omkring....

Tack för videon! Jag gifte mig en julidag och I denna ljuva sommartid var mitt val av psalm!

Svar: Precis! Jag tror det är väldigt nyttigt för oss alla att göra det då och då -bara stanna upp och se sig omkring. Egentligen en stund varje dag :-)
Vad roligt att du gillar min video/bildspel!

Åh, då betyder den sången lite extra för dig :-)

Hoppas du får en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Fina bilder!
Sv; Tack de är jätte kul! Tack desamma :)

Svar: Tack! Och varmt välkommen till min blogg :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Juni måste väl vara årets vackraste månad? Speciellt om vädret också är vackert. Jättefina bilder! (älskar såklart bokehn :-) ).

Svar: Ja, inte mycket slår juni i att vara vackert (förutom andra halvan av maj)! :-D
Tack för bildberöm, och jag hoppas du får en jättefin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Erica, förlåt en urdum fråga...
men var kan man se sin räknare på kameran?
Känner mig skitdum för att jag inte ens vet att det finns en sån...
:-/ :-)

Svar: Det finns inga dumma frågor :-)
Nu kommer jag tyvärr inte ihåg var, eller om, "räknaren" fanns på min förra kameran (400D:n). Men på min 5D ser jag den när jag kollar på bilderna i kameran, högst upp i höger hörn på displayen. Där står det xxx-xxxx (tre siffror - fyra siffror) och sedan en ikon för minneskortet. De fyra siffrorna är bildens nummer; det går alltså upp till 9999.

Men som sagt; jag vet inte/kommer inte ihåg om det finns på de "enklare" kamerorna. Annars så kan man se det på bildernas namn när man laddar in dem i datorn. Bilderna får namn som "IMG_xxxx", alltså t.ex. IMG_3524. Den bilden är med andra ord nr. 3524. Däremot tror jag inte det finns någonstans där man kan kolla hur många gånger den har börjat om, så det får man hålla koll på själv (om man vill) :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Vackra motiv tagna av en skicklig fotograf!

Svar: Tack! Hoppas du får en fin helg :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

7

Bildspelet var jättefint. Jag blir tårögd då jag hör de välkända psalmerna.

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar det :-D Ja, visst är de vackra; sommarsångerna! Och väcker så många examensminnen...
Hoppas du får en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

8

Vilka fina bilder och bildspelet var helt ljuvligt! Lycka.
Ha en skön helg!

Kramar
Nettan

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D
Hoppas du får en fortsatt fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

9

Så vackra bilder! Jo jag har själv problem med höga klackar men dessa funkar faktiskt bra och är bekväma. Önskar dig en fin lördag!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

10

Fina bilder! Allt bra med dig idag? :)

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D Allt är bara fint idag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

11

Så fint! :)

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

12

Åh vad fina bilder!

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

13

Fin blogg och fina bilder!! :)

Svar: Tack :-D Välkommen till min blogg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ida
14

Jättefina bilder, gillar verkligen din blogg! :)

Svar: Tack! Vad glad jag blir :-D Välkommen hit och varmt välkommen tillbaka!
P I X E L I E - Erica Pettersson

15

åh vad fina bilder! gillar ljuset!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna :-D Välkommen till min blogg :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?